luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Rimstuga och sovmorgon

Kategori: My life..

Tog en liten sovmorgon i morse. En välförtjänt sådan...
Har inte mycket på schemat idag, men jag ska väl ta mig mot stan en sväng innan jag åker hem och fixar och sen vidare på äventyr.. :)
Hade tänkt träna klockan tio, men man kan säga att det sket sig.
Tassa (det lilla kattskrället) trodde att jag skulle upp och jobba och satt och rev på garderobsdörrarna ungefär hela morgonen från kl 5:30-7:15 innan hon till slut insåg att "när matte skriker så där åt mig och kastar kuddar, då vill hon nog sova..", så när klockan ringde så snoozade jag inte ens, jag ställde visserligen fram alarmet, men när jag tänker på det så vet jag inte om det funkade för jag tror aldrig det ringde igen.. Ringde gjorde däremot min far.. Strax innan tio flög jag ur dvalan, letade efter telefonen och "hallå?", klick. Sen ringde han på mobilen. De var på väg till stan för julklappsköp!

Igår var vi i Leksand på Rimstuga hos Stina-Kari!
Det blev riktigt lyckat! Jag kommer inte riktigt ihåg mina rim,
men efter en tuff början flöt det på bättre och bättre!
Någon ville ha rim till "choklad".

När du känner ett sug efter sockret
Du ser mig, ler, och lyfter på locket.
Kika där under och låt de andra va,
För på julen får man av det "andra lagret" ta!

Tror inte det blev ordagrannt men..
Jag är ju ingen super-rimmerska direkt!

När vi ätit gröt och rimmat så var det dags för lite motion!
De plockade fram dansmattorna...
Där satt jag, i ett rum fyllt av duktiga dansare, och tänkte att "vad har jag att komma med här"?, men oj oj oj.. när inställningen var på "enkelt" så regerade jag! Tog en match mot Paola!


Jag var Spelare 1, när jag missade var min matta skrynklig och ospelbar!
The Winner takes it aaaaaall!!


En jättekul kväll var det hur som helst!
Magda - lätt att vi kör en uppesittarkväll snart! ;)

Lyssna på detta: Hysteriskt vandringsmail om hund och kattliv.
Hade blivit tipsad om detta klipp och sen hittade jag det i Anna A's blogg!
Asgarv!!

Dags att sätta lite fart!

Over & Out!

Kommentarer

  • mams säger:

    När skrev "Tassa" det där brevet till Rix Fm?

    2008-12-21 | 14:30:40
  • Anna Andersson säger:

    Haha...ja det där klippet är verkligen sjukt roligt!!! Det kan inte vara lätt att va katt inte :)

    2008-12-21 | 22:15:14
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: