luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Halleluja (giv mig styrka)

Kategori: My life..

Varenda gång jag sjunger i kyrkan så kommer jag ihåg varför jag inte går dit oftare.. Och sen kommer det dåliga samvetet.
För nog är det tråkigt att lyssna på en präst som har en sövande röst?
tooom oss             eee                                     
    Lååå                          bee          djaaaa!                                   
Halleluja...
De egna sångerna gick bra, körlåtarna också, men..
Vet inte HUR utförlig jag egentligen törs vara här?
Galina har fått nån slags idé nu också..
Att jag ska komma och sångcoacha kören vid något tillfälle.
Med risk för att nedvärdera både min egen och deras förmåga:
VAD ska JAG kunna lära DEM?
En kör som tappat sångglädjen..
Halleluja.
Giv mig styrka!

Jättekul var det iaf att träffa Blomblom som släpat med sig morsan till kyrkan för att lyssna till sin gamle vän.. Stackars henne, hade kunnat sjunga för henne hemma istället! Gäsp liksom...

Sitter i pyamasen i hemmets lugna vrå uppe i Mockis.
Vi ska vakna till liv här, sen blir det väl hemfärd efter lunch skulle jag tro!
Ikväll väntar festligheter, eventuellt med hotellrum och champagne!
Nej, det är inte jag som ska bo på hotell...
Sen får vi väl se hur kvällen artar sig! :)

Tjoflöjt!

Kommentarer

  • Anna säger:

    Har du inte sett så som i himmelen,, 0ch sister act??isåfall är det dax att spana in dom nu!!

    Kram O God Jul.

    2008-12-25 | 11:11:00
  • Anonym säger:

    Fick veta igår att vissa pluggar 7(!) år før att bli præst. Dom får læra sig hebreiska och grekiska och att læsa i en bok. Skulle dom inte kunna klæmma in lite sånglektioner och retorik också på dom sju åren?!?!?!? Allt låter ju som begravning!

    2008-12-25 | 18:54:48

Kommentera inlägget här: