luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Aktiv och slapp

Kategori: My life..

Så var det återigen dags att summera en helg som bara sprang förbi.

Efter gårdagens inlägg så fjäskade jag för katterna genom att ge dem riktig tonfisk, visserligen från Euroshopper (som jag inte äter själv-tycker den är kattmat), men det blev väldigt uppskattat!



Sen åkte jag till mockfjärd.
Väl där hade mamma gjort min favvo-smörgåstårta..
Finns ingen smörgåstårta som slår den!
Hon hade även sparat en massa räkor och lite ägg på sidan med omtanke för mig och min kolhydratsfattiga diet.. Jag började med att fylla tallriken med sallad, räkor, ägg och kaviar (rom).
Insåg att jag medvetet sparat en liten plats för en tårtbit...
Jag syndade för första gången igår.
Jag tog en ganska liten bit, skrapade av fyllningen och la det mesta av brödet åt sidan, men inte allt. Och vet ni.. Det smakade så ljuvligt att jag inte ens skäms! Det kan hända att detta förstörde nåt för mig, men jag har vart jätteduktig i nästan tre veckor och det var ändå lördag.
Resten av kvällen skötte jag mig återigen exemplariskt och var helnöjd med det!

Det var ju som bekant schlager-kväll igår.
Man undrar ju om folk blivit galna?
Christer Sjögren?? Hallå?
Men jag har en viss känsla av att hans seger kan stå sig även mot tuffare motstånd. Budskapet i låten är ett publikfrieri utan dess like, men, igen,
Christer Sjögren?
*ruskar förbryllat på huvudet*
Själv trodde jag på E-type/The Poodles och Amy Diamond.
Fast det gjorde nog de flesta.


Hann med att fåna mig lite i Mockis med..

Tog bilen hem igår kväll och gick till sängs strax efter tolv.
Vaknade utsövd imorse/i förmiddags när klockan närmade sig tio.
Hade tänkt ta en kort morgonpromenad, men när jag gick till datorn fick jag en känsla av att jag borde kolla sveas hemsida.. När jag kollade såg jag att dagens pass med BodyJam var utbytt till ett pass Ae2.. Avancerad aerobics..
När jag såg det så bestämde jag mig för att ta en rejäl promenad istället.
Jag laddade upp mp3:an med flera kapitel i ljudboken, drog på mig långkalsonger, fliströja och mössa och begav mig ut. Jag gick mot Bomsarvet, gick över bron, genom Övermora, till Kvarnsveden, mot Forssa, ner över Bullerforsen och hem, räknade ut på karta att det måste ha blivit strax över en mil. Glömde kolla exakt när jag gick hemifrån, men räknar med att det tog ca 1 timme och 40 minuter.
Tyvärr hade jag inte tänkt på att ta med mig ett extra batteri, så från Bullerforsen och hem fick jag nöja mig med att gå utan att lyssna.. Hade kunnat vara värre, jag kollade inte ens batterinivån innan jag gick. Men det gick så lätt att gå när man bara kunde gå och lyssna! Ett tips till alla som (liksom mig) tycker det är tråkigt att "bara" gå.

När jag kom hem satte jag i nya batterier och upptäckte till min förargelse
att den lilla apparaten hade hoppat över flera avsnitt..?
Jag har tyckt att denna bok varit väldigt "hoppig" och fick nu en förklaring till det..
Jag har reagerat på att jag helt plötsligt fått höra detaljer till något som jag hörde för länge sen och tyckt att det var konstigt skrivet, men ändå fortsatt lyssna utan mer tanke på det.
Jag blev sur och hoppades att jag inte missat något väsentligt och bestämde mig helt sonika för att lyssna klart på historien framför datorn.
Då fick boken helt plötsligt en röd tråd..
Detta resulterade i att jag spenderat större delen av dagen framför diverse spel på datorn, allt från MS Röj och Harpan, till Bitch på Blip. Men nu är jag klar!
Nu ska jag då inte börja med nån ny bok på ett tag!
Historierna är ju väldigt spännande, men de tog upp mycket av min tid..
De kommer snart som film också - måste se!

Denna dag gick alltså från aktiv till slapp.
Städningen som jag planerat genomföra blev inte av,
men jag antar att dammråttorna inte går nånstans...

Snart dax för läggdags igen.
Jäsp! :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: