luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Anti Valentines Day

Kategori: My life..

Det har varit stålande vackert väder idag!
När jag gick till bilen i morse så slogs jag av hur ljust det är på morgnarna nu, det måste bara betyda en grej - Våren är på väg!!!
Om jag inte visste bättre skulle jag tro att vi var framme vid påsk redan!
Me like springtime! :-)

Har för övrigt vart på ett helskumt humör idag.
Kännt mig småsur för minsta lilla och är sur för att ingen hör av sig till mig, och när de gör de så suckar jag djupt och tänker att de borde skaffa ett eget liv.. Fick ett sms idag.. från jäkla telia surfport, tacka gud för telia..
A-K var över hit och åt och vi gnällde en massa sen kollade vi på Grey´s,
så nu känns det lite bättre!

Imorgon är det den där äckliga dagen då alla ska va så himla kära,
gulliga och pluttinuttiga också. Jag tänker vägra!
Kan inte påminna mig om att jag nånsin blivit uppmärksammad den jäkla dagen, eller när jag tänker efter fick jag en liten nalle av en Norrländsk Cowboy en gång, men efter det tror jag då inte att jag fått nåt.. Rätta mig gärna om jag har fel.. ;-) Kan faktiskt bara påminna mig om att jag har skickat blommor, att jag skrivit små söta meddelanden, att jag lagat finmiddag, att jag fjäskat och vart oerhört oemotståndlig och älskvärd.
Nu är det alltså dags för ANTI-VALENTINES-DAY!!
Är det nån mer som vill va med?
Fast det är klart.. Skulle jag mot förmodan få ett fång rosor så kanske dagen inte vore så dum ändå.. Då får man ändra sig.

Det borde snart vara dags för lite löööv tycker jag.
Men prinsen håller sig envist borta.
Varför kan han inte bara komma och knacka på dörren?
Att ragga är väl förlegat?

Som den glada och positiva människa jag är så får jag väl glädjas åt alla andras framgångar istället. "Åh så du har träffat en ny, jaha rik också? Men va rrrrroligt!" och "Va kuuul att ni står och byter saliv mitt på trottoaren där jag ska gå, men bry er inte om mig, jag kan gå runt!" eller "Jasså bröllop? Minsann.."..
Men jag är inte bitter.

Dessutom så har jag redan en kille i min säng om nätterna.
Och en tjej.
De är visserligen rätt så små så det finns lite plats över.

Till nåt helt annat:

Dagens måltider:
Frulle:
Ägg och tonfisk med majonnäs och paprika.
Mellis: Halv avokado.
Lunch: Squashpaj med chévre, rökt skinka och paprika.
Mellis: Coleslaw.
Middag: Fläskfilé med champinjoner och haricots verts.

Träning har jag också hunnit med!
Var och pumpade upp musklerna en sväng.
Trötta ben från gårdagens spinning, i övrigt pigg och stark!

Oj va mycket gnäll det blev idag..
Jag hoppas att ni förstår att jag inte alltid är helt allvarlig när jag skriver.
Jag mår bra, jag ska inte klaga, men det är rätt skönt att få gnälla lite ibland..
Och vet ni.. mormor hade skickat ett Alla Hjärtans Dag-kort..
Tankeläsare?

Kommentarer

  • Loppa säger:

    Åh, lilla mormor! jag fick åxå ett urgulligt kort från henne!
    Glad anti-alla hjärtans dag från en annan icke Valentinare!

    2008-02-13 | 22:40:40

Kommentera inlägget här: