luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Fel pris!

Kategori: My life..

Gårdagskvällen blev en lugn hemmakväll med badkarsbad med olivolja som fortsatte i en myskväll med chokladmousse och schlagerfestival!
Jag och Les Missars!
Det blev alltså ingen schlagerkoll med Camilla, blir nåt annat tillfälle istället!

Uppstigning klockan nio idag. Huvudvärk igen.
Åt lite frukost och åkte till Åselby och mötte upp Camilla för lite Hockey-bockey.
Det blåste småjävlar och Camilla som skulle vidare på storvisning i Gagnef stack en bit in i andra halvlek, jag stannade en stund till, men sen höll öronen på att frysa bort! Trodde verkligen inte att det kunde vara så kallt när det på tempen var +5... Såg den där Larsson som hon pratat om.. Han såg fin ut. Men det är en riktig lammkotlett så jag är inte så säker på om det är det bästa alternativet.. Istället för gubbsjuka - kärringsjuka! ha ha

När jag ändå var i Åselby så passade jag på att åka in på Rätt Pris.
Jag måste ju säga att jag blev grymt besviken. För det första, man får ett ganska dåligt intryck när man går in, känns oorganiserat, mörkt och inte särskilt fräscht, för det andra, kedjan gör inte skäl för sitt namn! Jag har för mig att det var ganska billigt där förut, men det enda jag hittade som var billigare än det är på tex Ica Maxi var naturgodiset, men det såg då så oinbjudande ut så det fick vara! Plockade ändå på mig några varor för att slippa gå ut tomhänt genom kassan..
Åkte vidare till Willys.
Det första jag la märke till var att köttbuljongen jag köpte på Rätt Pris var 3 spänn dyrare än samma vara på Willys. Matlagningsfonden var 7 kr dyrare (den var dessutom felmärkt på Rätt Pris, 3 kr dyrare än vad som stod på hyllkanten).
Vad vill jag nu säga med detta?
Jo jag vill säga att jag aldrig mer kommer sätta min fot inne på Rätt Pris.
Dessutom borde de döpa om kedjan till Fel Pris!

När jag parkerade hemma i Medväga efter Hockey-bockey, Rätt pris och Willys var jag så trött att jag inte visste om jag skulle orka gå in med kassarna utan att ta en powernap i bilen först.. Huvudvärken sprängde. Men jag tog i med mina sista samlade krafter och fick in grejerna iaf. Då ringde lillebror...
Han undrade om jag ville ut och gå!?!
Jag sa iaf ja och vi bestämde att han skulle åka hit till Medväga.
Jag tog en proteindrink och en treo, sen gick jag in i sängen och somnade direkt.
När mobilen sen ringde och väckte mig hade huvudvärken släppt och jag var redo för en promenad. Vi gick runt broarna (ca 8 km), det var ibland så halkigt så man fruktade för sitt liv (eller iaf för sin svanskota), men vi höll oss på benen.
När vi kom hem igen så började jag greja med mat, chèvrelasagne igen!
Jag har verkligen fått en ny favoriträtt!
Medans den stog i ugnen så hann jag med att slumra till än en gång.
Men denna gång helt kort i gula soffan med benen i en konstig ställning.
Emil åt en liten portion (jag sa innan att "Om du tror att du inte tycker om det här så ska du veta att jag älskar det och vill inte se att du slänger bort en massa mat mitt framför ögonen på mig!" så han vågade kanske inte ta mer..hi hi) och sa att det var väl okej, men att jag får äta resten själv.. Gärna för mig! :-)

Istället för en timmes BodyJam så blev det alltså 8 kilometers BodyHalk idag.
Funkar det med.

Imorgon är det dags för ny vägning. Tror inte det hänt så mycket denna vecka, men hoppas kan man ju göra. Har för säkerhetsskull tryckt i mig tre muggar kaffe så jag ska kunna gå på toa innan. Snart ska jag äta lite mer fibrer, då blir det förhoppningsvis fart på magen igen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: