luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Fourteen nights in Bangkok

Kategori: My life..

Problem med bloggsidan hela kvällen igår, här kommer inlägget!



Jag är en impulsiv människa, på gott och ont.. Men idag på gott!

Jag skrev ju för nån dag sen att jag ville fly fältet mot sydligare breddgrader.
Nu är det fixat! Resan är bokad och betald! :-D
Jag satt igår kväll och kollade runt på olika sidor efter billiga flygbiljetter. Hittade en för 6 300 kronor, satt med fingret på knppen för att godkänna, men tänkte att jag skulle avvakta tills idag så jag kunde kolla med jobbet så det verkligen var okej att jag åkte. Sen ville jag ju gärna komma i kontakt med mitt boende nere i Thailand också. Så jag slog av datorn och gick och la mig.
Idag när jag skulle ta fram resan var den borta...
och jag blev urbesviken när de enda jag hittade kostade runt 9 000.
Jag hade nästan gett upp när jag tänkte att jag skulle ge ICA´s länk till fritidsresor ännu en chans. Hade vart in där förut, men det fanns då inga resor till Bangkok, utan bara Phuket och liknande. Döm av min förvåning när jag hittade en enda flygresa till Bangkok, för 6 000 spänn!! Måste ha varit menad för mig!
Jag ringde Darunee och frågade lite fint vad hon skulle tycka om att få besök.
Hon skrek rakt ut och tjoade! När jag sa att jag kan komma om två veckor blev det inte bättre! Hon blev jätteglad och tyckte det skulle bli jättekul! Åh va kul det ska bli! Hoppas bara brorsan har tid att titta hem nån sväng också...

Efter man bokat en resa kommer frågetecknen..
Borde jag kanske vaccineras?? Vad behöver jag? Kattvakt?
Emil ställer förhoppningsvis upp och bor här i min lägenhet under de veckor jag är borta, på helgerna lovade mamma att kika förbi för matning, rensning av låda och vattning av blommor. Skönt, då behöver jag inte oroa mig!
Ringde sjukvårdsupplysningen för att fråga om vaccin..
Hon skrattade nästan åt mig när jag sa att jag skulle åka inom två veckor.
Deras vaccineringspersonal (har de bara en som kan ta sprutor?) var fullbokade fram till i slutet på mars. Jaha? Fick tips att ringa till Läkarhuset istället. Snacka om skillnad. Hon klämde in mig redan samma dag... När jag var klar där hade hennes kollegor redan gått hem, så hon ställde verkligen upp! Tack tack!
Nu har jag skydd mot Hepatit A och Kolera!
Och ett blått Stålmannenplåster på vänster arm.

Har tom hunnit boka SJ-biljetter!
Kanske är optimistiskt att tro att man ska komma med ett tåg sådär, men jag chansar. Har ingen större lust att spendera natten jag kommer hem på Arlanda...

Jag kan inte riktigt fatta att resan äntligen är bokad och betald.. :-)

Får skriva mer ikväll.
Träningsfri dag idag, Grey´s ikväll! Wiiee!

PS. Svaret på 3D-myllret häromdagen var fyra stycken @.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: