luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Kokalolasosfofinontot!

Kategori: My life..

Vaknade på topp imorse! Utsövd, nöjd och glad!

Hade en del hållpunkter att gå efter idag, och än så länge går det bra.
Åt lite frukost innan jag åkte iväg och pumpade en sväng, gick riktigt bra idag!
Hem, fram med dammsugarn och gni runt i lägenheten innan det var dags att fixa lunch. Slog i kokboken efter nåt gott, kom fram till att jag skulle sno ihop nåt eget efter det som fanns. Blev stimlad kassler och färska champinjoner i sås av fond, vatten, grädde och kryddor.. Till det åt jag squashtagliatelle.
Blev riktigt gott! Bra substitut för pasta!

image262
Squashtagliatelle med svamp- och skinksås.

Efter maten så skulle jag bara fixa några grejer innan jag skulle få besök av kusinen, och vad händer då?? Jo, Anna råkar vispa ner en ljusstake, fylld med massa små genomskinliga småstenar, på golvet. Det såg ut precis som jag krossat ett duralexglas, skärvor överallt. Började med att hasa ihop det värsta och lägga i den jävla glasskålen igen (som jag tack och lov lyckades fånga i luften - dessvärre upp och ner..), men gav rätt så snart upp och fick släpa fram dammsugarn igen! Mitt i dammsugningen ringde Anna J med ett skrattretande skvaller.. Oj oj oj.. vad säger man? Kan det ens va möjligt?? Jaha? Ja, grattis till förlovningen då.. *ruskar förbryllat på huvudet*
Sen kom Loppa och efter en husesyn tog vi en promenad runt skrotgården,
och här är jag nu...

Svaret på gårdagens svartvita myller var: En propeller!
Vill tillägga att det faktist inte är alla som kan se dessa bilder..
Här kommer dagens 3D-bild!


Den här var nästan för enkel!

Ska slänga mig genom duschen nu, sen ska jag ringa Camilla och kolla om det fortfarande är ok att jag kommer förbi och schlagerkollar med dem.

Ah just ja! :-)
Har ju glömt visa bilderna från nyår i Motala!
Ni får en! Tunnbadsbilden! Tolv pers i en badtunna vid tolvslaget!

image263
Jag står längst bak, Göran är andre man från vänster och Tesa brevid honom till höger längst ner (hon fryser om axlarna), Thomas (värden) står i mitten, Sanna (värdinnan) precis till vänster om hans huvud, Niklas längst till höger är den som äger tunnan i fråga.

Enjoy!

Kommentarer

  • Loppa säger:

    Jag gissar på den lille killen med hatt som är med i Mumindalen?

    2008-02-16 | 22:57:50

Kommentera inlägget här: