luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Lördag? Måndag? Tröja?

Kategori: My life..

När klockan ringde imorse var jag helt väck i skallen..
Jag grymtade och förbannade mig själv för att ha varit så jävla dum att ställa larmet på en lördagsmorgon, stängde av det och somnade om. Sen gick alarmet på mobilen igång och jag blev mer och mer osäker på huruvida det var lördag eller inte. Bläddrade fram kalendern i mobilen.. Måndag?? Den 11 februari..??
Då var det bara att inse fakta och svinga benen över sängkanten..
Jag är inte speciellt kvicktänkt på morgnarna jag inte.

Vägning idag igen! -1 kg även denna vecka!
Det var nog tom nästan -1,5 kg, men min våg väger olika beroende på hur du står, så jag kör på det tyngsta. Borde faktist unna mig en riktig våg, åtminstonde en digital, men helst en med massa funktioner på! Kan ju va kul att se om det står stilla några veckor men man tränar en del, då kan det iaf visa att muskelprocent respektive fettprocent har förändrats! Vill ha! Fast jag känner mig själv.. skulle väl springa och väga mig i tid och otid om jag hade en sån. Anna J har precis skaffat en våg (digital) och jag får ibland information om hur mycket det skiljer före och efter ett toalettbesök.. usch.. rediga saker det där! ha ha ;-)

Provade en ny frukost idag!
Kesoplättar! En riktig höjdare som man lätt kan variera!
En liten burk keso, 2 ägg, 3 msk dinkelmjöl, blanda och stek.
Blir åtminstonde två portioner.
Jag gjorde dem på en blandning av vanlig keso och keso feta/oliv,
kryddade med oregano och serverade med tomat och rökt skinka.
Var knappt ens hungrig när det var dags för lunch..
Ska nog prova göra dem med äpple och kanel nån dag när jag vill lyxa lite!

Okej vänner.. Förbered er nu..
Här är bilden på mig som hädanefter kommer att användas på Svensk Fastighetsförmedlings hemsida..

image255

Skriv gärna nån snäll kommentar, för usch va missnöjd jag är!
En blandning mellan en tandapa och Mona Lisa...
Men den är iaf bättre än den befintliga.
Suck!

Här skulle jag vilja skriva om det svettiga Combat-passet jag gick på efter jobbet, men riktigt så blev det inte.. Jag bestämde mig för att byta om redan på jobbet eftersom jag ändå skulle in på toa innan jag gick vidare mot Svea. Satte på mig byxor, sport-bh, och... "Var fan är min tröja???!!!".. Jag hade packat ner ALLT, allt utom den jävla tröjan.. Visst hade jag hunnit fram och tillbaka till Medväga om jag skyndat mej som bara den, men jag blev så less så jag sket i det.
Alltså, ingen träning för fröken Björklund idag. Jävla skit! Var faktiskt laddad!

Åkte till Forssa för ett besök hos lillebror istället, men han hade inte hunnit hem än så jag gick in till Daniel och våldgästade. Emil dök upp efter en stund och sen åkte han och jag och handlade på Maxi. 
Snipp snapp snut så var denna dag snart slut. 
Fast där ljög jag, för nu ska jag ställa mig och koka ihop nåt att stoppa i huvudet. Sen är det väl dags för CSI innan det är läggdags..

Läste att kolhydratfattig kost i längden, tillfälligt, kan göra hjärnan mindre effektiv (hjärnan använder kolhydrater som bränsle) och det kunde visa sig som att man är lite trögtänkt eller får vissa minnessvårigheter..
Kanske borde ta en macka till maten idag...?

Kommentarer

  • Loppa säger:

    Jättefin bild på dig tycker jag!
    Vi har tydligen snygg-gener i släkten, hihihi....

    2008-02-11 | 23:20:16
  • Favvismoster säger:

    Hej, din lilla tandapa! Tänk hur bilden hade sett ut om du inga haft (tänder alltså!). Alltså:verkligheten är bättre än alternativet, så du kan faktiskt vara nöjd. Rejält nöjd, för jag håller med Loppa: ni måste tydligen ha snygg-gener i släkten (och eftersom ni har det båda två och är kusiner, så blir slutsatsen enkel: Snygg-generna kommer från era MAMMOR. Såklart!

    2008-02-12 | 00:26:07

Kommentera inlägget här: