luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Makeover dags

Kategori: My life..

Det var faktiskt rätt skönt att gå till jobbet osminkad.
Eller, inte själva grejen att va osminkad, utan att slippa göra det bara.
Några minuter extra på morgonen, underbart!

Behövde iaf inte vara osminkade så länge.
Geraldine (kusinens sambo) är lärare på en nystartad MakeUp-utbildning som slagit upp portarna i lilla Borlänge. Tror de var ett tiotal elever som alla kom från olika håll. De hade gått i tre veckor innan SF-klanen (Borlänge-Leksand) dundrade in med buller och brak!
Jag fick en tjej från Leksand som var riktigt duktig, man kan väl säga att hon visste vad hon gjorde! Henne skulle man ha i bakfickan när det vankades partaj! :-) Sminköserna passade upp på oss, la hårstrån tillrätta, fyllde på läppglans, rättade till kragar.. Man kände sig som en uppassad stjärna!
Hursomhelst så var ju huvudsyftet att ta nya bilder, och det var en intressant historia.. Har aldrig kännt mig så ful som jag gjorde idag när jag såg bilderna, men men.. motivet går ju inte att göra så mycket åt..
Alla anrda såg då iaf bra ut! Det var ganska gulligt av papsen att komma och fråga mig om jag trodde att han kunde åka på kundbesök utan att de skulle se att han var sminkad... Han va fin gubben, tror inte kunderna upptäckte nåt! Lite roligt var det att se hur karlarna förvandlades i sitt smink, en del blev som barn på julafton och sprang runt och sa lustiga saker om sminkning osv, men om sanningen ska fram så tror jag att de faktiskt tyckte att det blev bra, fast det skulle de väl aldrig erkänna! hi hi
Kanske kommer nåt resultat här så småningom..

Kom till en insikt idag.. En ganska skrämmande insikt.
Jag saknar någon.
Det betyder inte att jag saknar en viss person, att jag inte har det bra själv eller att jag behöver någon. Nej, jag saknar bara någon.
Är det nån som känner nån normal, lite attraktiv och ledig kille??

Var på BodyBalance idag.
Min rygg har värkt lite idag och jag är stel i kroppen, så det kanske hjälpte att få sträcka ut lite. Imorgon siktar jag på BodyPump, det orkar jag nog! På torsdag ska jag klippa mig (förlåt min planerade otrohet favvo-Emma!), en bekant till Loppa kommer hem dit och vi är fyra pers som blir fixade samtidigt. Men bara klippning för mig del! Sen är det fredag och efter det kommer så småningom måndagen igen. Spännande liv man har..

Har precis sett Carolina Gynning göra en singel..
Hon verkar vara en härlig personlighet tycker jag.
Utstuderat naiv och blond..

Uppstigning, transportering, sminkning, fotografering, jobbning, lunchning, jobbning, träning, tvättning (idag igen), duschning, matlagning, renbäddning, tv-tittning, bloggning, säng-gåning, sovning.
Det var min dag i ing-form.

Jag repeterar; normal, lite attraktiv, ledig???
Nån?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: