luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Mjölksyrad kropp

Kategori: My life..

Det är sent för jag har rännt runt här hemma hela kvällen och fixat och donat..
Tänk om man kunde ha två timmar till på kvällen,
då skulle jag kunna sova åtminstonde sju timmar per natt!

Vi ska ta kort med jobbet imorgon och jag har lite småpanik..
Här är min måste-fixa-lista:
(x) Färga håret så jag inte såg skallig ut i skarven.
(x) Färga ögonbryn så det syns att jag har några.
( ) Testa ut kläder.
( ) Planera frisyr.
( ) Lägga mig i tid så jag slipper "påsar" dagen till ära.

Inte mycket gjort på den listan..
Som tur är så ska vi bli sminkade av såna som går MakeUp-utbildning, så jag vinner några minuter imorgon bitti på att slippa sminka mig. Undrar om jag måste ta mina undercovers imorgon.. Jag ser ju inte klok ut utan mascara.. Fast vi kommer väl att vara fem glåmiga tjejer imorgon.. Eller nja, fyra, Anna J brukar ju vara naturell och man tänker inte på det, men ingen av oss andra brukar då vara det! Kommer se ut som ett spöke..
Bäst jag tar med mig lite smink till jobbet ifall jag blir missnöjd med sminkningen, vill ju inte gå runt så hela dagen isånnafall...

Vägning var det idag!
Denna vecka hade jag "bara" tappat ett kilo.
Totalt 2,5 på två veckor, totalt 9,5 sen i somras... Det låter ju inte så dumt!
Det konstiga är att jag inte ser det själv.
Jag känner det på några kläder, men måttbandet är inte direkt generös med att visa resultat. Konstigt tycker jag. Men men..

Var på Combat med Loppa efter jobbet.
Idag hade jag slarvat med mellanmålen eftersom jag inte varit hungrig, och det straffade sig. Jag fick mjölksyra i benen redan efter uppvärmningen. Någon gång under en sparklåt så kände jag svimningskänslor, men så drämde jag till min vilja av stål och orkade genomföra passet!
Det var tufft och svettigt, men jag fixade det.

När jag kom hem så slängde jag i en maskin med tvätt och ägnade sen drygt en timme åt matlagning. Tänka sig att det blev gott idag med!

image248
Ugnsbakad aubergine med köttfärsröra

Just ja..
Imorse ville inte min bil starta!?
Försökte nog ett femtal gånger, vred på tändningen men inget hände.. den "slog" liksom inte ens. Precis när jag började ge upp och snegla efter A-K´s White Lightening så startade den. Jag fattar inte varför det måste krångla och varför det är just bilen som krånglar!? Det är ju en av de ägodelar jag har som jag inte fattar ett dugg om. Om man ändå vore bilmekaniker. En duktig sådan.
Men sen har den ju fungerat och brummat och gått som vanligt resten av dagen, börjar fundera om det var jag som var så trött så jag TRODDE att jag vridit på nyckeln.. Men jag VET att jag gjorde det!

Nog om denna dag.
Imorgon väntar förhoppningsvis en ny!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: