luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Not a sinner nor a saint

Kategori: My life..

Träningsfri dag idag = massa tid = inget att göra
Egentligen har jag massor av saker att göra, men inga roliga saker.
Har iaf lagt i en tvättmaskin som går för full rulle nu. Tänkte gå och sola i föreningens solarium, men tji fick jag.. Det stod en stor lapp "Trasigt" på dörren. När jag ändå var där bokade jag in en tvättid till nu på fredag, har nämligen en stor kattspya på hallmattan som jag måste tvätta bort. Sen kan man passa på att tvätta alla sängkläder och annat stort och otympligt.
Fast det är guld värt med egen tvättis!

Idag har mitt vanligtvis ganska stillasittande arbete varit en ganska fysisk arbetsplats. Förutom den de dagliga promenaderna för att hämta posten och ställa om p-skivan (var 3:e timme) så har jag gått och hämtat Anna J´s tröja som hon glömde när vi sminkades förut, sen har jag vart och skyltat om på bankerna.
Men.. det mest fysiska var ändå en 300-kilos pall med skrivarpapper, bopärmar, broschyrer, mappar och liknande. Vårat förråd ligger i källaren och det blev en del spring. Undrar egentligen vad en kartong med A3-papper väger?
Säkert 20 kilo. Tunga är de iaf...
När jag ändå höll på passade jag på att städa ihop där nere också.

Fader Abraham och Helena kom in på kontoret i morse. De skulle till WorkZone och prova ut nya kontorsstolar. Paps hade en fullsmockad påse med nybakt bröd med sig - till Emil!!
"Ja?, du äter ju inte bröd längre!" Elaka människa!
Det var fyra påsar gosigt vetebröd, en riktig favvo!
Jag tog ett beslut när jag kom hem (Emil skulle komma och hämta dem här).
Jag valde den påsen med de minsta bröden, tog ur ett, bredde på lite bregott, hyvlade ett par skivor ost... och tröck i mig! Åh, det var så gott!!
Men jag stoppade resten av påsen i frysen för att ha vi högtidliga tillfällen!
Jag bekände tom för Emil att jag snott en påse, men det var tydligen okej, för han sa inget om det..

Dagens måltider:
Frulle: Ett kokt ägg, en tallrik med naturell yoghurt, skivad apelsin, kanel, kardemumma, linfrön och loppfrön.
Mellis: Knappt en halv - stenhård - avokado.
Lunch: Kyckling, tomat och coleslaw.
Mellis: Ingen - glömde. Eller njae.. kaffe, och så mackan då förstås..
Middag: Kallrökt lax, keso med svart stebitsrom, rödlök och machesallad.
Kvällsfika: Chokladmousse till Grey´s??
Bäst att stryka den kanske.. hi hi

image266
Dagens middag

Nu måste bör jag:
Vika den sedan länge torra tvätten och göra plats för den nya.
Plocka ur diskmaskinen.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    ja, ljusare iallafall. så att det ser bra ut absolut. jag kommer nog hem helgenv 10. är du borta då? kram

    2008-02-21 | 18:10:28
    Bloggadress: http://emmaheden.bloggspace.se

Kommentera inlägget här: