luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Omvägar för samvetets skull

Kategori: My life..

Nu ska jag gnälla lite.

Vad tycker ni om alla utländska gatumusikanter som står i varenda jäkla hörn och tigger pengar? Jag är så less på dem!
Eller så var det mitt samvete som har ledsnat?
Känns lite som om de ska känna igen mig som "hon som aldrig stannar och lägger pengar" eller "hon som undviker ögonkontakt". För det är sant. Jag går omvägar runt dragspel, bongotrummor och andra tiggare. Det värsta är att nu har de börjat med ett trick också! De säger "Hej" när man går förbi.. Förmodligen för att folk (precis som jag) ska slita blicken från den påhittade horisonten, möta deras blick, få dåligt samvete och lägga en slant i hatten.. Därför körde JAG ett trick idag! På vägen till posten gick jag precis vi bussarna så jag var för långt ifrån för att få dåligt samvete.. På vägen från posten insåg jag att jag snart skulle vara ensam med denna dragspelare så jag plockade fram mobilen och låtsades... Jag veeeet!!! Urlöjligt, men så hejade han inte heller, och jag slapp titta på honom!
Ska tillägga att han faktiskt KAN spela. Igår när jag var på kupolen så stod där en utlänsk dam med ett dragspel, hon spelade en lång utdragen ton (förmodligen den enda hon kunde) när jag kom dit (självklart så hejade hon också.. grrr) och hon spelade samma jävla långdragna ton när jag gick ut mer än två timmar senare!!! Ofattbart!!?? Hur kan hon få stå där?
När jag ändå är inne på ämnet så kan jag ju även nämna den irriterande bongotrumman som trummat på Stationsgatan från i våras ända in på vintern.. (Undrar förresten var han tog vägen?)
Ingen kan väl ha undgått honom? Samma rytm, samma gnällande/jämrande sång, dag ut och dag in.. Men han hejade iaf inte!

Färdiggnällt.

Mamsen kom till Borlänge och bjöd mig på lunch idag!
Fick än en gång hetta upp smaklökarna inför thailandsresan! Mums!
Sen var jag iväg och tappade blod.
Jag brukar bli jättetrött, men än har jag inte kännt nånting.
Jag avbokade dock boxningen med Loppa, vi ska slåss imorgon istället!
Blev en liten vända på Maxi istället.
Och så var jag in på banken och växlade åt mig lite Thai-Bath också!

Vägning idag.
Oförändrat läge.. Eller, det kanske var nåt hekto ner, men men..
Jag har ju tränat en del veckan som gått och jag har även ätit "en del",
så jag väntade mig ingen drastisk förändring..

Nu skriver A-K på MSN och frågar om vi ska åka på bio eller ta en promenad..
Orka??
Bio, nej, för sent.. Men promenad..?
Kanske vore lägligt efter min gräddiga renskavsgryta...

image267
"Lockigt kött" (som jag sa när jag var liten) på en bädd av babyspenat och kikärter

Nej, ingen promenad. Soffan ropar på mig..
Men först ska jag kolla det ekonomiska, dvs. betala räkningar..
Buuäääää!

Kommentarer

  • Emeliie Pettersson säger:

    Tror inte att det enbart är utländska som är gatumusikanter? Jag tycker de gör nåt bra. Det är ju deras jobb. Lite extra pengar skadar nog inte för dem..

    2008-02-25 | 20:25:40
    Bloggadress: http://www.emeliiepettersson.blogg.se
  • Sara säger:

    Haha, jag gör samma sak med gatumusikanter. Har dock aldrig gått så långt att jag låtsats prata i telefon ;)

    2008-02-25 | 20:26:13
    Bloggadress: http://berlan.blogg.se
  • tajny säger:

    Hej hej, titta gärna in i min blogg och var med och tävla om ett sött smycke! :) Ha en bra dag

  • Anonym säger:

    haha...ja, jag har blandade känslor för dem. en del är så grymma tt det är skam att de måste stå på gatan. de ger jag gärna en slant. utbudet här i s är ju ganska stort... men de som är PÅ tunnelbanan el pendeltåget o sedan går fram till alla resenärer med em mugg så man nästan känner sig tvingad gillar jag inte. Då vill jag ha lugn o ro, de får inga pengar. hoj!

    2008-02-26 | 09:09:12
    Bloggadress: http://emmaheden.bloggspace.se
  • Anna säger:

    Vad gott det ser ut! Lite färska lingon til nästa gång kanske? Eller det kanske bara är jag som gillar sura lingon?! :D

    Tack för kommentaren i "gnäll på gi-debatten" på min blogg.

    Jag undrar varför de envist vägrar att se på de ANDRA fördelarna gi kan ge, inte bara den rent fysiska viktminskningen som abslout kan uppnås på andra sätt men det här lugnet jag upplever nu, det var jag långväga ifrån på viktväkatarmaten...

    Usch, godis var det enda jag tänkte på, åt massor av lightgrejer och hade hjärtklappning varenda kväll. Men visst, jag gick ju ner i vikt, och det verkar ju vara det enda viktiga för dessa människor?
    *suck*


Kommentera inlägget här: