luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Ont det gör ont..

Kategori: My life..

Jag har lyckats igen.. Dumma dumma jag!

Låg och drog mig ända till nio imorse, superhärligt!
Gick upp och käkade lite frukost, vattnade blommorna och sen hemifrån.
Var till svea för lite träning (pump idag) och en stund i solariet.
Träningen gick urbra! Solningen gick.. he he.. mindre bra.
Tjejen i receptionen berättade att de nyss bytt rör i solariet och att de flesta brukade sola en halvtimme (4x10 kr), men du kunde välja själv hur länge 7 minuter/10 kr. Som tur var hade jag bara tre tior... 21 minuter. Jag började med att slå på ansiktskanonen (of course!) och njöt av värmen som spred sig i kroppen. Efter en stund insåg jag att jag skulle bränna mig om jag inte slog av kanonen, så den åkte av. Efteråt var allt frid och fröjd, jag drog på mig kläder och åkte vidare hem till Mockfjärd där det vankades mat!
Vi åt, sen tog vi en promenad. Jag kände att det sved och stramade lite i huden i ansiktet, men det var inte förrens jag skulle hoppa in i duschen som jag insåg hur jag faktiskt såg ut...
Man kan lite fint uttrycka att jag är grisrosa i hela fejjan och ner över bröstet.
Har smort hela eftermiddagen och kvällen, men det stramar som fan.
Får va glad om det ens går att sminka över imorgon. Kan inte visa mig ute så här!

Planen för morgondagen är sovmorgon, frukost, fika med Loppa/hämta resväska, åka till kupolen och kolla in nåt som heter typ "MaxoSol" eller nåt liknande, det gör att man tål solen lite bättre. Har använt det nån gång förut med lyckat resultat. Jag har en del grejer som måste inhandlas också.. Provade precis mina shorts och ett par lite finare byxor som jag hade i somras..
De var ganska rymliga nu. Lite för rymliga tom.. Fast jag vill inte köpa på mig en massa kläder nu, jag är ju i en sk "mellanstorlek" just nu. Ska inte vara kvar i den så länge hade jag tänkt.
Efter shoppingen är det väl dags för lunch och kanske en promenad med A-K som kom hem en dag tidigare än vad jag trott (vi möttes ute på parkeringen). Sen BodyJam. Oj oj.. Undrar om jag verkligen hinner allt?

Har fått lite solkräm av mams och paps nu, så det slipper jag köpa innan jag åker. Lånade även ett resekitt som de köpt förut (kudde, öronproppar, ögonmask och hörlurar) för vi insåg att det var samma flygbolag! Ska få låna Emils digitalkamera (ja jag är nog en av de sista få som inte har en egen..). Loppas resväska. Nån mer som har nåt jag kan låna? ;-) Ska ev låna sandaler av mamma med, men det finns säkert en del att köpa billigt där borta annars.

Undrar om Darunee äger en plattång? Förmodligen. Hoppas.
Om hon inte gör det får jag leva med att vara "Miss Krus".
Eller förresten "Miss Utväxt-Krus".
Ska nog ringa Darunee imorgon, får försöka komma ihåg att fråga då.
Mitt hår kommer inte se roligt ut när jag kommer hem. Det växer som ogräs och nu när jag har det mörkt och utväxten är blond så ser man nästan skallig ut i benan.. Och min Emma kommer hem först när jag är i Thailand.. Hur ska detta gå?

Nu ska jag krypa till sängs mellan mina sköna flanellakan.
Väl där ska jag be en bön till hud-guden...
Ont det gör ont...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: