luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Pulspromenad i dubbel bemärkelse

Kategori: My life..

Vaknade efter en natt i en ganska obekväm säng, men med underbart täcke och kudde, av att telefonen ringde. Påminde mig om att jag spenderat natten hemma i Mockfjärd och att det hade blivit en ganska tidig kväll.
Kollade på klockan - tjugo i tio!!??
Tassade upp och insåg till min förvåning att även de andra låg kvar i sängen.
Åt frukost, yoghurt med blåbär, nötter och frön, klädde på mig (eller rättare sagt - trängde på mig pappas täckbyxor) och sen begav vi oss ut på en trevlig tur i snövädret. Vi gick upp och runt ersholn och många minnen kom tillbaka, är det någon av mina gamla vänner som kommer ihåg vattentornet uppe på ersholn, mulleplan, kimohälla (pulkabacken), eller hur gigantistsk stort man tyckte allt var, bla ridhuset på ersholn....
Sen gjorde jag årets första vurpa!
Den var av en mildare grad och berodde på en sån där hal sträng som blir när plogbilen nyss plogat. Det gjorde hursomhelst bara lite ont när jag dunkade ner knät i isen.

Drack en kopp the när vi kom hem, åt kycklingsallad med gräddfilsdressing till lunch, drack en kopp till, slappade och åkte så småningom till Borlänge. Det var urlånga köer och det gick skitsegt ända från Djurås.. Hatar köer. Åkte förbi Maxi och handlade lite kattmat, hackad spenat, svamp mm.
Ska försöka mig på fläskfilé med Shitake-svamp snart.
Ska försöka hinna med att färga håret idag också, sen ska jag kolla med A-K om hon ändå vill gå på bio ikväll kl nio.. Vill gärna träna imorgon, hoppade ju över BodyJamen idag, dels av tidsbrist och dels av latmask (hade ju ändå gått en tur på förmiddagen!). Om jag ska på bio sen då måste jag sätta fart nu!

Vägning imorgon igen.. :-S

Kommentarer


Kommentera inlägget här: