luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

RIP Bubben

Kategori: My life..

Jag är en blödig jävel.
Det värsta jag vet är att se djur och barn fara illa.
Jag har stor empati och kan grina för ingenting.
Idag grinade jag i en biltvättskö.

Jag fick reda på att Bubben, som var som en familjemedlem till mig i nästan två år, inte orkade längre. Hans lilla katthjärta slutade slå i tisdags. Han hade pga mänsklig jävla dumhet tillbringat en vecka utomhus i stadsmiljö, förmodligen ätit det han hittade och druckit vatten ur lortiga pölar. Han förbrukade sina allra sista krafter på att ta sig hem. När han hittades var han totalt utmattad och låg bara helt orkeslös och jämrade sig, men han svarade på mänsklig kontakt genom att "trampa" försiktigt som katter gör när de myser. I tisdags var han i så pass dålig kondition att han var tvungen att åka till veterinären. Det fanns inget att göra. Han var förgiftad. Han somnade in efter en spruta.
RIP Bubben.
Du var en vän värd att minnas.

Annat som hänt idag:
Jag har tvättat bilen, stod i kö i en halvtimme. När jag kom ut från biltvätten och skulle fälla tillbaka backspeglarna såg jag att det hade trillat av ett hölje. Såg det precis samtidigt som nästa bil åkte in i tvätten, så det var kört att springa in efter det. Jag fick helt enkelt ringa och säga att min bil tappat en svart liten grej i tvätten. De ringde upp ganska snart och sa att de hade hittat den, så nu sitter den där den ska igen! :-)

Jag håller på att tvätta spymatta och sängkläder i föreningens tvättstuga,
ska snart fixa lite mat och sen glo på Let´s Dance.
Roligare än så blir det nog tyvärr inte..

Ha en trevlig fredagskväll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: