luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Sju vackra nycklar på en ring

Kategori: My life..

Full fart idag!
Känns som jag inte fått nånting gjort på jobbet, men jag har ju vart sysselsatt hela dagen, så det måste jag ju ha fått.. Imorgon blir det inte bättre, vi ska få en ny telefonväxel och nya telefoner installerade. Jag har visserligen jobbat i den växeln förut (DHL), men det var ju två år sen och det är inte riktigt samma ändå. Ska bli spännande.. Kanske blir väldigt tyst i lurarna imorgon..? Mitt trådlösa headset har jag iaf laddat och testat redan idag! Blev lite besviken på att man måste lyta luren för att svara.. men vi får hoppas att det går att koppla förbi på den nya telefonen! Drygt annars att behöva springa till telefonen om man tex. står i skyltfönstret..

Boxning med Loppa efter jobbet. Jobbigt, men kul!
Blir nog ett pass pump imorgon, väskan är iaf redan packad!

Upptäckte först när jag var i Medväga strax efter kl sju ikväll, att mina hemnycklar låg kvar på jobbet... Nu hade jag ju kunnat åka till jobbet och hämta dem, men kruxet var just att jobbnycklarna sitter på samma knippa.. Det skulle innebära att jag måste ringa dit en kollega.. Drygt läge! 
Ringde till A-K som har ett par reservnycklar, inget svar..
Mina sista förhoppning var att hennes syster skulle vara hemma och att hon hade en nyckel till A-K. Tack och lov så var hon det, men hon skulle precis hoppa i badet, så jag kom i rättan stund! Låste upp hos A-K, hittade två nycklar som båda kunde vara mina, tänkte att "jag chansar inte" så jag tog med mig båda, halkade mig ner genom slasket till min lägenhet (i sommarskor - det var barmark i morse..) och fick iaf upp dörren. Bytte skor och sprang upp med alla nycklar igen, och när jag ändå var där så snodde jag med mig A-K´s resväska också! Den är nog aningens större än den jag lånat av Loppa, så jag ska provpacka dem båda och väga så får jag gå efter det!
Ditresan blir nog ingen match.. hem däremot! :-S
I A-K´s väska hittade jag ett par gosiga tofflor som jag tänker behålla som "pant" emot min morgonrock och Cranberries-skiva som hon lånade för mycket länge sen (läs åratal).. hi hi

På kvällsmenyn idag stod det rester från igår (renskavsgrytan) och wokade grönsaker! Blev jättegott det med! Nu sitter jag och väntar ut klockan.. Jag ska nämligen ta en dos Dukoral (mot kolera) ikväll, men det måste gå ett par timmar efter man ätit.. Blir väl en nattdrink.

Ska göra en rättelse i gårdagens inlägg..
ALLA gatumusikanter är självklart inte invandrare,
men i Borlänge är det faktiskt så.
Håller men i en av kommentarerna:
haha...ja, jag har blandade känslor för dem. en del är så grymma att det är skam att de måste stå på gatan. de ger jag gärna en slant. utbudet här i s är ju ganska stort... men de som är PÅ tunnelbanan el pendeltåget o sedan går fram till alla resenärer med em mugg så man nästan känner sig tvingad gillar jag inte. Då vill jag ha lugn o ro, de får inga pengar. hoj!
Jag vill helt enkelt inte känna mig TVINGAD att stoppa handen i plånboken!

Förresten - när jag packade om min träningsväska hittade jag mina hemnycklar.. Vilken TUR att jag inte ringde dit Kjell! ha ha

Kommentarer


Kommentera inlägget här: