luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Skrytfönster

Kategori: My life..

Idag fick jag min efterlängtade träning!
Och det med råge, var svettig som en turbanklädd hjässa i öknen efteråt!
(Inte för att jag vet om de brukar vara svettiga, men jag antar det..)
Var och spinnade och idag var det Karin som hade passet, det var helt fullsatt och jag hade laddat med ett rejält mellanmål för att orka!
Jag trampade och trampade så svetten rann och jag fick kramp!
Så ska det va!

Tänkte häromdagen på att det är så skönt att kunna andas numera. Tänk va illa det var innan jag började med Pulmicorten.. Den tar jag fortfarande morgon och kväll, men jag har halverat dosen och kommer - om det känns bra - att halvera snart igen! Bricanyl brukar jag ta inför alla hårda konditionspass, den hjälper mig att andas riktigt -  inte pipandas. När jag kom hem idag så hade jag fått en kallelse för en uppföljande astma-undersökning. Ska bli kul att se hur mycket bättre det har blivit!

Dagens måltider:
Frukost: Kokt ägg (1) och en halv skiva bröd med smör och ost.
Mellanmål: Kesoplätt med egen coleslaw.
Lunch: Squashpaj med chèvre, tomat och lite skinka.
(Pajen var gårdagens middag som jag glömde dokumentera, god!!)
Mellis: Coleslaw
Middag: Yoghurt med blåbär, valnötter, pumpakärnor, lin- och loppfrön.
Samt ett kokt ägg.


Dagens middag, kanske lite oglamorös, men fina färger blev det!

Våran homestylist Malin Lidén kom och gjorde ett "skrytfönster" på jobbet idag!
När vi var på Kick-Off för en månad sen (läs inlägget Kick-Off 2008) så vann ju Borlängebutiken pris som en av SF-kedjans topp 20 butiker! Det skulle vi nu skylta med.. Här är resultatet, fast det ser bättre ut i verkligheten.

 
I Bakgrunden ser ni Rainer jobba flitigt..

Nu ska jag ta en dusch, packa träningsväskan inför morgondagen (pump), kolla in vad jag ska äta för middag imorgon (nåt med fläskfilé), och slutligen gå och lägga mig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: