luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Sömnlös och otillräcklig

Kategori: My life..

Idag har det gått fyra veckor sen jag började med GI.
Fyra veckor och 4,5 kg!
Blev ett kilo minus på vågen denna gång med! :-)
Jag har bestämt mig för att fortsatta som jag har gjort, men inte lika stenhårt.
Likadant, men med aningens mer kolhydrater.

Idag kände jag mig otillräcklig på jobbet.
Jag vet att jag egentligen inte behöver/ska göra det jag uppmanades att göra, men jag ville ändå försöka hjälpa. Självklart krånglade det som sig bör, och förutsättningarna var dömda att misslyckas redan från början. Dessutom ringde jag och min livlina om varandra tre gånger. Nu gjorde jag så mycket jag hann, skrev anteckningar och lämnade muntlig information till chefen att vidarebefodra, hoppas jag inte får skit för det imorgon.
Jag har också ett liv efter kl fem.
Usch, inget roligt sätt att avsluta arbetsdagen på..

Fortsatte iväg på Combat. Jag var inte riktigt lika svimfärdig som sist, men det var på ren vilja som jag tog mig igenom idag med! Tur att det är så himla kul!
Jag fick iaf slå och sparka ur mig lite dåliga energier..

Igår när jag släckte lampan kunde jag inte sova..
Låg och vred mig, tänkte, drömde mig bort, vred mig, tänkte lite till..
Sista gången jag kollade på klockan var den två.. och uppstigning imorse var kvart över sex, så nu är jag lagom mör. Dessutom tog jag hem ett nytt lördagskryss från jobbet idag, så det lär nog knappast bli några insomningsproblem inatt!

Har iaf fått besked om att en lite tufsig, lortig och utmattad Bubben kommit tillrätta. Jag börjar tro att det där med katternas nio liv är sant. Den katten har vart borta en gång förut, då i 1,5 vecka, nu i en vecka och två dagar... En förrymd innekatt mitt i Motala centrum, 50 meter från tungt trafikerade vägar..
Jag är blödig och har verkligen tänkt på stackarn och hållt tummarna.
Det funkade tydligen!

Nu måste jag sluta så Loppa får läsa innan hon går och lägger sig,
annars kan hon inte sova ordentligt! ;-)
Kram på dig kusin, vi ses imorgon!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: