luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

To semla or not to semla - that´s the question!

Kategori: My life..

Imorse när det var dags för uppstigning så ville jag verkligen inte gå ur sängen. Jag var så trött att det gjorde ont och det var inte förrens jag stod i duschen som jag fick upp ögonen ordentligt. Ibland är det tur att man har missarna, för när klockan har ringt och de märker att jag har visat vissa livstecken, då är det keldags.. Dizzy är värst, han ska stångas och böka, men när Tassa väl sätter igång får man passa örsnibbarna, för hon kan få för sig att börja sulta på dem...
Idag ska iaf bli en tidig kväll! Det har jag lovat mig själv!

Köpte två baströjor idag på lunchen.
Fyndpris, 49 kr/st!
Härligt med reor!

Igår var det fettisdagen. 
I år är det första året på himla många som jag inte har ätit eller kommer att äta (tror jag iaf) en semla. Det är väl ingen direkt uppoffring för mig, jag tycker mest om locket och mandelmassan, hälften av grädden brukar jag pilla bort och så brukar jag tvinga i mig det torra brödet som inte smakar någonting. Med andra ord, jag skulle lika gärna kunna trycka i mig en rulle med mandelmassa...
Men jag upplever ändå en viss känsla av utanförskap..
To semla or not to semla?
Inatt drömde jag att jag syndade och det var inte på smått vis! Jag proppade bullar omedvetet och kom på mig själv. Ha ha! Jag har ju faktist inte syndat en enda gång sen jag satte igång för över två veckor sen! *stolt*
Jag känner inget direkt sug heller. Visst kan jag väl tänka på godsaker ibland, men inget oemotståndligt. Var ju tom på bio utan att direkt sakna nåt att tugga på. Tog ett extra, sen var jag nöjd. Annars är ju en påse Gott&Blandat min bio-standard...

Upptäckte en ny grönsak idag!
Jag hade då aldrig kunnat tro att just fänkål skulle vara gott!
Men det var det!

image249
Ugnsbakad kyckling med fänkålscoleslaw

Skippade faktiskt träningen idag.
Jag har träningsvärk sen combaten i måndags och kroppen känns trött.
Det är ju faktiskt vilan som bygger upp kroppen!
Dags för vila och en god natts sömn!

PS. Not to semla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: