luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Att skaka korv..

Kategori: My life..

Välkommen tillbaka till livet Anna!
Om jag snöt ut en liter snor igår så var det nog bara två deciliter idag!
Exprimenterade med att inte ta nässpray innan jag gick och la mig igår, vaknade vid halv fyra inatt - helt igentäppt, torr i käften med intorkat dreggel på kinden..
Vid det tillfället var det nog tur att man låg ensam i sängen.. he he
"Tjena, det är jag som är gummibruden.." (internt skämt mellan A-K och mig)

För att återgå till verkligheten så kan jag tala om att jag var och tränade idag!
Känns skönt att va piggare igen, fast helt 100 är jag inte än..
Får ta det lite lugnt den här veckan och sen köra hårdare nästa vecka igen!

Efter träningen hade jag och A-K bokat in en middag på tu man hand!
Idag bjöds det på blomkål- och broccoligratäng med keso och vitlök, lövbiff, guacamole och en wok med kryddiga korvslantar, squash, champinjoner och sockerärtor. Det blev som vanligt jättemumsigt, vi kan vi!
Och som vanligt när vi träffas fick vi skratta lite också...
A-K, som övertagit min förkylning, satt vid matbordet och vilade medans jag lagade till maten.. Men när det kom till att steka korvslantarna tröttnade jag på att stå och röra runt i dem, så jag skulle göra som A-K och kockarna på TV brukar göra, liksom "slänga" runt dem i stekpannan..
När det var en hårsmån från en korvincident så slank det ur mig..
"Du är mycket bättre på att skaka korv än vad jag är!!!"
Sen kom jag på hur det lät... och då blev det genast lite roligt!

Ingenting på tv idag.
Detta innebär förhoppningsvis att fröken B-lund kommer i säng i tid!
Hon har iaf lovat att göra sitt yttersta!

Just ja! Jag höll på att glömma!!!
Min framtida man har garanterat sökt mig idag!!
Och jag tröck bort honom första gången och andra gången låg mobilen med ljudet avstängt i omklädningsrummet medans jag pumpade på Svea..
Och det värsta av allt - han ringer från dolt nummer!!!!
Skämt åsido, men visst är det förjävligt när folk ringer från skyddat nummer och man inte kan svara!! Jag är ju bara SÅ nyfiken!! VEM kan det vara!!??
Vem ville mig något??

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Jag håller med - skyddat nummer är lite surt. Man blir ju tok-nyfiken på vem man missat... Skönt att höra att du mår bättre. Och självklart...om McDreamy kommer i min väg och inte skulle falla mig i smaken så skickar jag honom genast till Borlänge ;)

    2008-07-02 | 22:20:19
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: