luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Gorillan fick mig på fall

Kategori: My life..

Kastade en blick på gorillan uppe på nödutgångskylten medan jag grävde efter bilnycklarna långt ner i väskan.. Två meter senare vrickade jag foten och ramlade handlöst ner i backen, skrubbade upp ena knät och knäckte på något vis till nacken/axeln så den nu är ungefär lika tänjbar som vid ett nackspärr..
Usch man börjar bli gammal när man får ont i nacken och oroar sig för morgondagen utav ett litet fall!
Men jag trotsade smärtan, kände inte efter för mycket och körde på som vanligt på pumpen. Kommer kanske att straffa sig, men va fan..

Den här dagen har varit jobbig!
Jag har haft det riktigt hektiskt på jobbet trots de - för denna vecka - glesa kalenderanteckningarna. Jag skulle nog kunna säga att jag spenderat MINST 4,5 timme effektiv tid åt bankärenden av många olika slag.
Mestadels lån och knepigheter.
Men även om jag ibland skulle vilja sätta mig ner och gråta och få folk att tycka synd om mig så tycker jag ju att det är kul! Känslan som infinner sig när man gjort färdigt någonting riktigt knivigt, den är oslagbar! Lättnad, stolthet, lycka..

Tänkte rapportera lite om mitt GI-projekt också!
Det känns som om det går lite segt just nu, fast jag har varit duktig med mat och träning (med undantag för en del kolor..), kanske dags för måttbandet igen!?
Men den sista tiden har jag fått flera positiva kommentarer från folk som verkligen
inte hade behövt säga något om de inte ville!!
Sånt är kul, jättekul!
Problemet är ju det att man ser sig själv i spegeln varje dag och till sist blir man hemmablind och ser inte de förändringar som skett.

Men så kom jag att tänka på...

 

..mina gamla byxor som jag sparat just för detta ändamål!
Och det har visst hänt en hel del ändå! :-)
Satan i gatan, HUR kunde jag låta det gå så långt!!??
Vill aldrig mer bli så stor!

Om jag inte vaknar invalid så blir det kanske en springtur i Mellsta imorgon!
Håll tummarna för mig!

Just ja..
Ni som väntade på mitt inlägg igår fick vänta ända tills idag..
Störningar, min blogg var en av få som inte uppdaterades.
Jag skrev, jag lovar!!

Kommentarer

  • Loppa säger:

    Du är så himla duktig gumman och min idol!!!

    Kramar!

    2008-07-10 | 01:03:31
  • Anna Andersson säger:

    Men jäklars vilken skillnad på det midjemåttet! Härligt. Men sen har du slitit för det också...!!!

    Och btw...när ett sådant fall som du pratar om får dig att bryta lårbenshalsen...DÅ är du gammal ;) Så än är det lugna puckar :) Blir nog (?) inge floparken för mig på lördag... Men man ska aldrig säga aldrig. Kramen

    2008-07-10 | 03:40:21
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/
  • Mamma säger:

    Får jag tillbaka mina kläder snart? Du ser ut att inte behöva dem mer.

    OBS! För er andra som läser detta så är det INTE mina byxor hon har på sig!

    Kram gummis

    2008-07-10 | 14:05:02

Kommentera inlägget här: