luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Otroligt trevligt!

Kategori: My life..

Nu har jag hämtat mig och är redo för en uppdatering!

Fredagen spenderades först tillsammans med mamsen och papsen i en bil ner till Motala. Vi stannade till för kiss- och kaffepaus, men det stora stoppet blev vid Dormy i Örebro. Det var kul att gå runt och kolla på en massa golfgrejer, men allra roligast var att hjälpa farsgubben att välja en ny golfbag! Det slutade med att han köpte en skitsnygg svart Nike-bag med röda metallic inslag. Jag sa till honom att jag gärna byter om han inte gillar den..

 

De släppte av mig på Smedjegatan hos Sanna och Thomas och där var förberedelserna redan i full gång! När vi var ett gäng tappra själar gick vi iväg till en gräsplan och spelade brännboll.. det blev en turnering på exakt 20 minuter (2x10) då 90% av deltagarna var helt utmattade och solen gjorde sitt bästa för att spä på det hela! Vi kan även skylla på att alla fyra tennisbollarna då var sönderslagna efter hårda slag och viljor.. he he
Vi gick tillbaka till huset och festen kunde börja!
Det blev en trevlig tillställning med skratt, mat, vin, music-quiz, dans och mer vin!
Det blev en taxi hem till Gerd och Sigge framåt 3-tiden..

  
Brännbollsdags, Maria och Tesa, Jag och Maria

På lördagsmorgonen gick vi upp vid halv nio. Vi åt en stadig frukost och gick sen ner de 200 meterna till Varamon och slappade på beachen hela dagen. Det kunde verkligen inte ha blivit bättre! Vi gick upp och lunchade, gick ner igen och var där ända tills magen knorrade efter grillat på kvällen! Även denna kväll blev det alltså god mat, trevligt sällskap och vin.. och tom lite spel! :-)

  
  
Svettigt i solen, Tesa & Göran, Göran och Felix badar, Sigge solar, Felix bygger, Tua, Cornelia och Loe nöjda efter en heldag på stranden.

Vi gick upp ganska tidigt även på söndagen, åt frukost och vandrade ner till stranden. När klockan var strax efter 13 var jag dock tvungen att bryta upp om jag skulle hinna med tåget..
Jag hade det verkligen superbra!!
Tack snälla Tesa, Göran, Gerd, Sigge, Thomas och Sanna (och alla andra)
för att ni berikade min semester! Otroligt trevligt!

Emil hämtade mig vid tåget, skjutsade hem mig och skruvade ihop
vardagsrumsbordet jag bytte till mig vid hans flytt.
Som tack för hjälpen "klippte jag till" honom...

Idag har jag haft ännu en härlig dag!
Låg nere vid Tunaåstrand i ca 4 timmar och bättrade på brännan. Loppa och hennes granne anslöt efter någon timme och så träffade vi på Helen och Julia.
Nu har jag badat 3 dagar i rad!
Det är helt otroligt, jag som inte badat utomhus på flera år..
Efter beachen åkte jag hem och svidade om till träningskläder!
Det blev ett svettigt spinningpass tillsammans med fem andra tappra själar..
Jag hade glömt att ta bricanyl, men det gick faktiskt ganska bra ändå.
Jag har fått en rätt okej grundkondis nu!

Imorgon kommer Jenny med familj förbi här!
Jag har tänk planera morgondagen enligt följande:
- Uppstigning senast kl 8:30.
- Promenad runt kvarnforsen och förbi upp vid mormor.
- Hem och städa ihop lite.
- Bjuda på fika.
- Åka till Mockis för bad och grillning med Aspen (preliminärt).
- Sova i Mockis.

Nu ska jag bara va en stund innan sängen väntar.

Kommentarer

  • Tibbe säger:

    Men va tusan, känner du Sigge?

    Vi har jobbat ihop ett antal ggr när jag vikade inom omsorgen av funktionshindrade i Motala Kommun!



    /Tibbe

    2008-07-29 | 23:21:02

Kommentera inlägget här: