luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Hickups

Kategori: My life..

Finns det nåt värre än hicka?
Ja det gör det såklart, men visst är det irriterande!!??
Hade hickat i en timme innan jag provade "hålla andan"-tricket, dvs jag tog ett djupt andetag och höll andan så länge jag kunde. Och det verkar fungera!!
Andra bra hick-tips mottages med öppna armar!

Det är så himla tråkigt nu, jag tycker förkylningen inte alls ger med sig!
Jag snyter ut litervis med snor men det kommer mer hela tiden.
Och så är jag så trött...
Trött, seg, hängig, tung i huvudet, lock för öronen..
Benen däremot - jättepigga!
Tänk om man kunde klyva sig själv på mitten, skicka ut benen på en långpromenad och gå och lägga den stackars överkroppen för en vila på obestämd tid..
Sjuk syn, men skönt vore det!

Middagen igår blev iaf ganska lyckad!


Hemmagjord coleslaw, gravad lax och (micro)gratinerade tomater
med basilika och mozzarella

"Mitt" coleslaw-recept:
Strimla vitkål (jag använde färsk) så du får ungefär 7 dl. Strimla/finhacka en rödlök (igår tog jag ca 1/3 gul i brist på annat). Klicka på 2-3 msk majonnäs, 2-3 tsk frans senap och ca 1 dl creme fraiche, rör ihop. Krydda med grovmalen svartpeppar och salt. Låt det stå till sig i kylen en stund innan servering.
Detta blir ca 2-4 portioner beroende hur hungrig man är.
Supergott!!

Idag tänker jag göra det enkelt för mig och göra hamburgare i salladsblad. Man utesluter helt sonika brödet och använder istället salladsblad som "omslag".
Gott GI-alternativ!


En viss kladdvarning måste dock utfärdas..

Nu måste jag gå och börja, man blir hungrig av att skriva om mat!
Fortfarande ingen hicka heller - då funkade det!

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Skicka ut benen du, men tänk på att de inte kan se eller berätta om alla spännande människor ( i ditt fall=killar) de möter.

    2008-07-01 | 20:43:56
  • Anna säger:

    Hmmm.. Tänkte inte på det.. Fast om de ser nån snygging så kan de ju slå en bensax runt honom och släpa med puddingen hem! :-P

    2008-07-01 | 20:45:40
    Bloggadress: http://luna1000.blogg.se/
  • Anna Andersson säger:

    Ett anti-hick-tips: Stå upp och ner och dricka vatten samtidigt funkar bra :=) Det kan dock medföra vissa svårigheter om man ska utföra detta utan hjälp. Det är aningen svårt att lyckas stå på händer och hålla balansen samtiigt som man ska hålla i ett vattenglas :/ Och det är också lätt hänt att vattnet hamnar i näsan i stället för munen. Men du blir garanterat av med hickan. Men kom ihåg: Experimentet utförs på egen risk ;)

    2008-07-01 | 22:22:24
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: