luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Glassgubben i mitt liv?

Kategori: My life..

Helt slut idag.. tvärslut!

Kände när jag trampade mot jobbet imorse att kroppen inte alls svarade på det hjärnan sa åt den, dvs trampa på, min kropp ville på sin höjd "söndagscykla"..
Jobbade iaf på bra hela dagen och avslutade med att göra veckostädningen, den tar den också, det ÄR faktiskt lite jobbigt att dammsuga, tormoppa, moppa, bära sopor etc.. Cyklade hemåt strax efter tre, stannade till vid Tyllströms och spanade på skor, men åkte vidare tomhänt.
Åkte hem och vände, fortsatte till kupolen för operation "måste ha".
Tyckte faktiskt jag fick rätt mycket för pengarna även denna gång..
Leggings, skor, två linnen, halsband, örhängen och ett hårspray!
När jag kom hem var jag så urbota trött att jag höll på att somna i soffan, men blev snabbt påmind av min kurrande mage att jag måste äta..
Känns som jag har massor att fixa med innan jag kan åka imorgon, men det får då bli morgondagens problem.. just nu vill jag bara sova!
"Ska bara" skriva rent noterna till Ludde först....

Förresten...
Jag blev nog hjärntvättad på kupolen.
När jag kom hem och höll på att slänga in tvätt i tvättmaskinen hörde jag en välbekant melodi.. det var glassbilen som kom på besök.. Jag sprang fram till fönstret, såg en söt kille i min egen ålder stå där ute helt ensam nedanför mitt fönster..... Utan att blinka råffade jag åt mig mitt kontokort, slängde på mig sandaler och var ute hos honom på fem röda.. Det var inte förrens jag stog där som jag undrade om jag verkligen ville/borde/skulle ha glass.. Var ju inte ens sugen på glass!!! Var nog sugen på nåt helt annat..
Köpte iaf med mig en rulle Sundborn Punch om någon skulle få för sig att hälsa på nån dag.. Jag ska ju helst inte äta den själv.. inte just nu iaf!

Gäsp!

Godnatt vänner - och trevlig midsommar!

Kommentarer

  • Loppa säger:

    Kommer springande

    Älskar som du vet glass:-)

    2008-06-19 | 21:53:50
  • mamma säger:

    Boktips: Brunstkalendern av Emma Hamberg

    Där blir man varse vad en glassbilsförare kan ställa till med. Den är en härlig feelgood-roman som passar bra som sommarunderhållning.



    Om du inte läser, så ta reda på det då!

    2008-06-21 | 11:25:10

Kommentera inlägget här: