luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Ketos?

Kategori: My life..

Okej.. det är jag och miraklen... eller jag menar oraklen?? Eller nåt..

Har för mig att det stod i kvällstidningarna för kanske tio år sen om en kvinna i typ Israel (eller nåt land därikring) som "blödde" läkande olja ur handflatorna..
Idag ska ni veta att jag har svettats olja!
Jag vet att det var precis likadant sist jag körde hård GI-diet, det kändes precis som om huden blev mjukare och "oljigare"..
Jag hade en rätt varm tröja på mig idag, och när jag kom in efter några ärenden på lunchen (läs alkohol och klädinköp) så var jag helt oljig på ryggen..
Helt sjukt - jag vet!
Kan det månne vara min kropps reaktion på att befinna sig i ketos?
Ketos är det tillståndet som infinner sig när kroppen har slut i
kolhydratsreserven och därför börjar förbränna fett istället.

Det kan visserligen ha en viss inverkan att jag smorde in mig med Olivas BodyButter imorse.. men är lite häftigt att få känna sig som ett mirakel eller orakel eller vad det nu hette! För lite skumt är det!

Var och pumpade med Loppa efter jobbet - sjukt jobbigt idag,
det var bara viljan som gjorde att jag tog mig igenom passet!
Och ingen jäkla gulbralla så lång ögonen nådde...

Efter träningen kom jag hem och pratade ihop mig med A-K..
Det hela slutade riktigt bra - medans jag duschade och mannekängade så fixade hon middagen - i mitt kök!! Kan det bli bättre!?
Hon kläckte en fin kommentar också..
"Det är bättre om du inte kommer hit och hjälper, för vi brukar ha
lite svårt att samsas i köket du och jag.." 
Perfekt! Hädanefter så lagar hon maten medans jag tittar på! ;-)

Imorgon ska jag bege mig ut på skojakt..
..eller så kanske jag hittar några jag kan norpa i Mockfjärd.? *evil smile*

Ska gå tillbaka och se hur Ryssland trampar på Sveriges stolthet..
Jag som sitter i Sverigetröja och allt!
*sur* (fast inte så farligt ändå..)

Måste jag hitta en låt att sjunga på fredag också - prio ett!

Kommentarer

  • mamma säger:

    Alla skor skickade till skolösa i fattiga länder. Du är väl barfotabarn?!

    Var är mina byxor; halsbandet och allt annat jag inte kommer på just nu?

    2008-06-19 | 14:27:10
  • Anna Andersson säger:

    Om du nu skulle vara ett orakel som på riktigt blödde helande olja...då skulle du kunna ta bort mitt ryggont va??? Det hade varit fint det! Glad midsommar på dig! Kramen

    2008-06-19 | 19:15:49
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: