luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

"Glimten-i-ögat-Sur"

Kategori: My life..

I morse vaknade jag på fel sida.. Jag var sur för allt..
Sur för att jag hade en katt som trampade och dregglade på mig, och han är väl egentligen den snällaste och mysigaste varelse jag mött idag..
Sur för att jag hade ännu ondare i halsen än igår.
Sur för att jag var tvungen att gå upp.
Sur för att jag som vanligt inte hade NÅGONTING att sätta på mig.

När jag sen skulle gå ut till bilen så...
Blev jag sur för att A-K fortfarande inte hämtat sig regnöversvämmade grill.
(Henne var jag förresten "Glimten-i-ögat-Sur" på sen igår för att hon inte tänkt på mig när hon fick jobba och därmed fick gratis inträde på Peace&Love-festivalen.. Hon försvarade sig med "Du sa att du inte ville gå" och jag kontrade med "Jag sa att jag inte ville gå för jag inte har råd".. Stackars mig!!! Får väl sitta hemma och va sjuk hela helgen istället... Och det var förstås också hennes fel eftersom hon drack ur min vattenflaska när vi var på bion häromdagen..)
Och sur för att jag vid bilen kom på att jag glömt packa ner träningsskorna och var tvungen att gå tillbaka och hämta dem.
Och sur för att det är dags att tanka (IGEN!!??).

När jag kom till jobbet blev jag iaf mindre sur, ja tom nästan glad..
Varför?? Jag tog en stor kopp kaffe!

Men en sak är jag faktist sur över på riktigt..
Jag vill verkligen inte bli sjuk!
Nu sitter jag här och snorar, hostar och har ont i halsen..
Ni måste tro jag är hypokondrisk, nästan så jag är villig att erkänna!
Förra veckan var det magkramper, efter det var det axeln och nu halsen, och därimellan har det varit smågrejer som jag inte skrivit om här.. Typ skoskav
och... Ischias.. För det tror jag att jag har också. Det kan kännas rätt mycket när jag är ute och går/är på golfbanan.. Hela vägen från mittemellan rygg och rumpa, rakt ner, in på insidan av låret baksidan, ända ner i vaden..
Sen har jag fått problem att sova med..
Kan inte sova på kvällen och inte vakna på morgonen..
Ja ja.. det tar vi itu med sen..

Idag var det synd om Loppa..
Vi mejlade vid halv fem och sa att vi skulle träffas på pumpen kl kvart i sex, jag kom ner dit, mötte Camilla, började plocka fram både åt mig och åt Loppa.. Tyckte det var konstigt att hon inte kommit när klockan var tjugo i, men jag tänkte att hon kanske skippade det ändå.. När jag kom ut efter passet hade hon ringt och messat.. Hon hade krockat på vägen dit.. Hon mådde bra, men inte hennes bil.. Det var tydligen nån som hade tvärnitat rakt framför henne. Fan va surt!
*tycker synd om*

Har precis ställt in siktet på resten av jordgubbarna sen igår..
Vem vet, kanske är det precis vad min förkylning behöver?
Och sen ska jag verkligen försöka ta mig i säng OCH SOMNA i tid!

Tack å hej - leverpastej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: