luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Midsommarhelgen

Kategori: My life..

Nu så ska vi summera hela helgen i ett inlägg...

Vi börjar med fredagen.
Var helt slut i torsdag och föll väl mer eller mindre in i en djup koma vid elvatiden på kvällen, vilket i sin tur innebar att jag faktiskt vaknade utvilad kl åtta på fredagsmorgonen!  Gjorde mig iordning, åkte förbi jobbet och kopierade noter och fortsatte sen till mockis för lite köttfärspaj (jättegod- tack mams!) på altanen! Efter maten fixade jag det sista och sen åkte jag upp till Sähl för sång och majstångsresning. Det gick väl rätt bra, var inte speciellt nervös, men sjöng fel text på ett ställe - shit happens!
Efter sången var jag inbjuden till Fredrikssons på middag!
Och viken middag sen!!!
Jag fick vara med och agera grillmästare och efter det så hade jag hittat min doft för kvällen! Den nya doften - rökig fläskfilé med vitlöksarom! ha ha
Åkte hemåt vid åtta, packade en väska och åkte vidare till Dalvik där Anna och Mats väntade med Buster (en båt). Vi stannade hos Håkan (Dalviks Kvarn-ägaren tror jag det var.. han kände papsen iaf..) en stund för de skulle precis till att grilla när jag kom, så jag spädde på min redan inrökta arom lite till.. Åkte mot Vika så vi kom fram runt midnatt..
Man kan väl säga att det var då vi "get the party started"..

  
På väg från Dalvik till Vika

Efter några groggar så gick vi tvärs över vägen till bystugan - där CC-riders spelade - och shakade loss en halvtimme innan de stängde!
Efter det fick vi för oss att cykla in mot byn, så vi vinglade iväg på en cykel strax efter två.. ASnna började skjutsa, men jag tog över rätt snabbt eftersom 1. pakethållaren var bokstavligt talat en "pain in the ass" och 2. det vinglade så mycket att jag fruktade våra liv.. Anna kläckte den brilljanta idén att vi skulle knacka på hos hennes kompis Malin, så det gjorde vi! Det sklutade med att vi tre satt på Malins minst sagt insynsskyddade balkong och drack champagne med apelsinjuice klockan tre på natten!
Vi trampade oss hemåt så vi kom hem vid fyra - då kläcktes ännu en brilljant idé.. Nu åker vi och släpper ut hästarna i hagen så slipper jag göra det klockan sju!  Det var också en upplevelse... Där gick vi - tre vilsna själar på vägarna i Strand klockan tio i fem på lördagsmorgonen..

  
På en väg i Strand..
Anna råkade slicka på en grävskopa så den stack henne i ögat..
OBS! EJ arrangerat!

Klockan halv sex la jag huvudet på kudden och somnade som ett barn!

Lördagen..
Vaknade av en envis mobilsignal strax före klockan ett.. Det var min far som undrade om jag ville spela golf!? Det hade jag gärna gjort, men jag kunde ju inte precis trolla mig dit. Det var iaf inte direkt läge att ta bilen.. Vi åt en brakfrukost bestående av midsommarlunchrester från Slussbruden, slappade i soffan en stund och efter några timmar så var vi i så pass fin form så att vi vågade oss på bilkörning. Jag hade faktiskt inte druckit så jättemycket dagen innan, var mest seg eftersom det blev sent..
På vägen hem kom jag iaf på att jag skulle åka direkt förbi hos Jens (där Loppa, moster, mormor, John, Lina, barnen och mosters vänner hade samlats för midsommarmiddag som jag sen tidigare var inbjuden till). Jag kom precis lagom i tid till ett uppdukat bord! Snacka om tur! :-) Det var supergott med grillat kött, grönsaker, sallader, paj etc etc.. Och inte nog med det - det blev ett helt efterrättsbord också!! Vad sägs om gifflar, bullar, dumlekakor, cheesecake och... JORDGUBBSTÅRTA!!!
Mumma mumma mumma!!!!
Anna och Mats ville ha mig tillbaka till Vika - så efter middagen så åkte jag hem och laddade upp batterierna lite, matade och gosade med katterna, gjorde mig iordning och åkte sen vidare till Vika igen. Vi landade precis samtidigt, de hade vart in till Torsång med båten och käkat pizza, sen till Falun och hämtat upp en kompis.
Öppnade med stor förväntan min flaska med Sangria (stavas det verkligen så?) och hällde upp i ett glas fyllt med krossad is... Det smakade... BLÄ!
Usch! Inte alls min melodi!
Fick väl nästan i mig en deciliter innan jag hällde ut resten och öppnade ett säkert kort - Xider med smak av rabarber och granatäpple..
Tyvärr så tyckte jag inte att den smakade nåt vidare heller..
Anna var aptrött och gick och la sig på soffan en stund medans jag kollade in facebook och aftonbladet på nätet, hon blev aldrig sig likt och efter ett halvhjärtat försök ute i smedjan så gick vi faktist och la oss, strax före midnatt!
Vilken fest! ;-)

Söndag..
Vaknade klockan fyra, sju och nio utav konstiga drömmar.
Drömde bl.a. att Anna tänkte sälja mina grejer på loppis...
Hon skulle bara våga!
Men när jag gick upp var jag pigg - och körbar!
Underbart!
Kom hem för ca en timme sen och det är fem timmar tills jag ska gå och pumpa med Loppa. Nu är undantaget för midsommar över - tillbaka i gamla vanor igen!

Ikväll blir det lugn myskväll med A-K..
Kan tänka mig att det hände desto mer där hon var igår!! ha ha

Jag utlovade snaskigheter igår..
Tyvärr så får ni hålla er till sans tills Anna skickat över allt till mig eller tills hon uppdaterat sin blogg..
Måste bara klargöra att partymössan på bilderna inte är nåt jag har på mig till vardags, men den funkar umärkt som knott- och myggskydd!

 
Det är kul att åka båt! Peace...

Over and out.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: