luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

och vi sprang..

Kategori: My life..

Jag är så stolt över mig själv!!!
Idag var jag i ett joggingspår med motivationen att jogga för första gången sen.. urlänge! Jag hade väntat mig att det skulle bli jobbigt och jag skulle få varva jogging med gång. Jag hade A-K med mig som moraliskt stöd och vi började med att gå en bit på yttervarvet.
Efter en stund sa jag att "nu springer vi" och så sprang vi.. och vi sprang.. och sprang.. kom tillbaka till "målet", tog en varsin klunk vatten på 5 sekunder och fortsatte in på 2,5-kilometersspåret.. och vi sprang... HELA TIDEN!!!!
Fattar ni!!?? Jag sprang minst (MINST!!) 4 km i sträck i kuperad terräng utan att behöva gå!! Det är helt ofattbart!! Finner knappt ord...
Imorgon lär jag ha en ordentlig träningsvärk i muskeln precis ovanför knät, men det är jag värd! Benen var oförskämt pigga, hjärnan alert och ganska positiv, det jobbigaste var andningen i värmen, men det gick ju bra!
Det är möjligt att många av er tycker att 4 km är skitlite, men för mig är det stort!
Duktiga jag, och duktiga A-K!!! :-)

Nu är maten uppäten (rester från igår), diskmaskinen är igång, tvätten ren och upphängd och jag är duschad och mysklädd... laddad för...
Desperate Housewives!!!
Snart kommer A-K över också.. då är dagen fulländad!

Somnar sen med ett leende på mina läppar..

Kommentarer

  • Anna säger:

    Fan va dukigt... jag sprang 100 m igår med andan i halsen.. på gräsmattan. hahaha jag suger fett när det gäller springning

    2008-06-04 | 10:17:25
  • emma säger:

    hej!

    har inte hunnit beratta att jag ar pa vag till Mallis...har fatt jobb dar. berattar pa min bloggg sa fort jag hinnr... kram

    2008-06-04 | 11:00:33
  • emmy säger:

    Aanna! fy fan vad du är bra, så gryymt bra!! kämpa på med träningen, ju mer man orkar desto roligare blir det tycker jag.. fast jag hatar ju att springa, 4 km YOU GO GIIIRL

    2008-06-04 | 18:55:54

Kommentera inlägget här: