luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Sjung om studentens envisa vrål..

Kategori: My life..

Tänkte återge dagen i stödord...
Pip, snark, bråttom, jobba, dunka dunka och vrål, bodymopp, jobba, 
hem, åka, sola, bolaget, maxi, cider, mat, dusch..
Sen då??

Okej, en förklaring kanske kan vara på sin plats..
Försov mig i morse.. Vaknade (efter en stökig natt med massa hemska drömmar) och kände mig oförskämt pigg, kollade på klockan - strax före åtta, bråttom!!! Var på jobbet vid tjugo i nio, duschad, äten och redo! Fast jag var inte helt redo på de skränande studenttågen som åkte fram och tillbaka på stationsgatan hela dagen.. de kunde lika gärna ha kommit in i butiken, ljudisoleringen i våra rutor kan nog knappast få godkänt!! Kom på mig själv att tänka som en gammelkärring, typ; "men GUD vilket liv de för, de kommer att få tinnitus" och "herregud, hur orkar de".. Men det var jag inte ensam om - Maria på Handelsbanken (i min ålder) kommenterade likadant när jag skyltade om!
Nån timmes städning hann jag också med, och arkivering till förbannelse!
Sen lämnade jag byggnaden vid 15-tiden, skyndade hem till Medväga, bytte till beachkläder, hämtade A-K och åkte till Tunaån för lite sol med Loppa! Var där nån timme innan det var dags att plocka ihop och åka till bolaget för lite inköp.. Där var det kö för att komma in.. Efter det åkte Loppa hem och jag och A-K hade tråkigt, så vi åkte till Maxi.. Hem, knäppte en cider (jättegod!), hänga tvätt, äta och nu ska jag duscha..
Vi åker snart till Falun och kollar läget.. A-K´s polare hängde visst vidd Slussen - kanske jag får syn på Anna Skipper (Anna J är ju gift med en så hon kallar sig numera för det..) då med.

Får väl se vad som händer sen! :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: