luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Vel 1 VS Vel 2

Kategori: My life..

Måste bara rensa hjärnan..


Jag är en tragisk människa som inte vet varken ut eller in ibland.
Kanske är det dags att välja ben?
Kanske måste jag inte välja, kanske kan jag finna någon balans ändå?
I varenda beslut jag tar finns det två sidor av mig.
Vel 1, även kallad min äventyrliga sida, är väldigt impulsiv och tänker inte så mycket, bara att det ska gå fort och vara roligt.
Vel 2 är min mindre glamorösa sida - den som tänker på konsekvenser och håller igen, men, mycket värre - den som trycker ner mig i kängorna varje gång Vel 1 tar kommandot. Vel 2 får mig att framstå som en jäkla tråkmåns med ett jävligt dåligt självförtroende och en ännu sämre självkänsla!
En kombination av Vel 1 och Vel 2 vore inte alls dumt.
Jag tycker om att ha kontroll över situationer, men man kan inte alltid ha koll.
Jag tycker om att göra galna saker, men jag är rädd för vad folk ska tycka.
Jag vill bli bättre, men har svårt att ta kritik.
Jag vill ta för mig, men jag är en fegis.
En jävla fegis.

Fan va trött jag blir på mig själv ibland!

Jag kanske är en lögn för att jag TROR att allt är okej?
Eller så har jag bara väldigt svårt att tala för min sak?
Hur uppfattas jag av andra?

Om jag rannsakar mig själv så har jag nästan allt jag behöver.
Jag har ett jobb, ett bra liv, härliga vänner och en underbar familj.
Behövs det mer än så?
Jag har jobbat på min livskvalité i över ett år nu, men något fattas..
Jag vet det, jag känner det.
Hur mycket jag än skulle vilja vara en robot utan känslor och tankar ibland så får jag nog gilla läget och ta tag i saker och ting..
Det är bara det att.. DET VAR DET JAG TRODDE JAG GJORDE!!!

Förrvirrad.


Förutom mitt lilla hjärnbryt så mår jag riktigt fint.
Och ja, jag är riktigt säker på det!

Ingen gulbralla på pumpen idag, men världen går ju inte under för det..
Kramper i magen även idag, fjärde dagen nu. Ringde sjukvårdsupplysningen och förklarade.. och de svarade som väntat; "Avvakta ett par dagar..".
Tack för den hjälpen!

Kommentarer

  • Loppa säger:

    Käraste kusinen min!

    Du är en helt underbar och fantastisk människa, tvivla aldrig på det!

    Glad, positiv och aldrig omöjlig på något vis!

    Kramar från en som hoppas att det ligger i släkten:-)

    2008-06-11 | 21:15:37
  • Anna Andersson säger:

    Så här uppfattar jag dig:

    Du har alltid nära till skratt, du har alltid några tröstande ord till övers när man mest behöver det. Du är energisk, ambitiös och impulsiv. Du är smart, vacker och en bra vän. Kort och gott så är du toppen. Och till råga på allt så har du en fantastiskt bra sångröst!!! Så upp med hakan tejen, alla bitar kanske inte faller på plats samtidigt, men du är en god bit på väg! Kramen

    2008-06-11 | 23:29:55
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/
  • Moster säger:

    Hördududu galna lilla systerdotter! Lite galen måste man vara - det underlättar, jag vet! Dessutom tycker jag att du ska göra allt galet du får lust att göra - ångra dig kan du göra när du sitter på hemmet (om si så där 55-65 år). Jag tycker det är bättre att göra 100 saker och ångra de som blev lite tokiga, än att avstå från att göra de och sen ångra allt man KUNDE ha gjort. Slutsats: Kör hårt!

    (Själv nästan ångrar jag en sak som blev GANSKA fel när jag höll avslutningstal på Komvux igår - och blev utskrattad, men det är väl bara att vara glad att jag förmådde roa och locka en hel församling, inklusive min personal(!) till ett bottenlöst unisont gapflabb.) Shit happens - låt det hända!

    Ryck upp dig nu och kram på dig - godnattpuss också om du vill ha ser jag när jag tittar på klockan! / Moster

    2008-06-11 | 23:53:20
  • Mamma säger:

    Känner igen velandet. En yrkesmässig, tydlig framtoning och en fegissida "vad ska folk tycka om jag säger/gör si eller så".Det är en gen från mig!

    Nej, fram med bitchen lite oftare. Den sidan har vi ju också lite av, både du och jag.

    Det är bättre att lämna rejäla avtryck, än inga alls!

    2008-06-12 | 19:53:55

Kommentera inlägget här: