luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Flitig som en myra

Kategori: My life..

Som man bäddar får man ligga heter det..
Om man inte bäddar alls då?
Okej mamma - efter alla dessa år - jag erkänner!
Jag är en riktig slarvmaja!
Ibland går veckorna oändligt sakta, men inte när det gäller städning,
då var det helt plötsligt tre veckor sen.. Oups!

Idag har jag handlat, tvättat, diskat, lagat mat (Min älskade chévrelasagne - denna gång med lammfärs - rekommenderas varmt!), rensat kattlådan och hängt tvätt (ja det räknas också - urtråkigt). Flitig som en myra! Skulle behöva dammsuga och vattna blommorna med, men det kan vänta lite till...

Jag skulle nog behöva en manlig bekantskap..?
Någon som kan göra allt jag inte orkar, kan eller vill.
Någon som kan klia mig på ryggen tills jag somnar.
Älska mig mest när jag förtjänar det minst osv..
Fast kanske framförallt nån att lägga lite energi på.
Våren har fått mig lite hungrig igen, men jag är nog rätt kräsen.
Som jag nämnt tidigare; ledig, normal och lite attraktiv.. Omöjligt!
Vad säger du A-K, ska vi gå i kloster med våra sorgliga liv??

Idag var A-K´s bil hos bildoktorn pga ont i knät, så hon fick låna min.
Hon skjutsade mig till jobbet och stod punktligt och väntade när jag slutade!
Vi åkte till Maxi och snabbhandlade (under 30 minuter) med självscanning, sprang på Loppa och kollade in innehållet i varandras påsar, gick till kassan, frågade A-K om hon kommit ihåg att scanna allt (hon kan vara lite disträ ibland) - hon nickade stolt och fint, betalade - för allt utom A-K´s ketchup - och åkte hem..
Det där med ketchupen var givetvis ett misstag som hon upptäckte hemma!

Fick celebert besök på jobbet idag!
Carolina och Hanna kom in och hälsade på!
Camilla fyllde år och bjöd på kanellängd som hon inte hade tid att smaka på själv.. dessa mäklare att stressa runt, VEM har inte tid för en kanellängd???
Apropå det så har jag bara ett kilo kvar att ta igen efter resan nu, det har gått lekande lätt trots min GI-light-vecka.
Nya tag på måndag, jag är laddad som ett kokande ånglok!

Till sist vill jag avsluta med ett visdomens(?) ord.
Träningsvärk är riktigt härligt om den inte är alltför obehaglig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: