luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Lite resfeber nu

Kategori: My life..

Den må vara god och mättande min frukost..
Men efter 7 timmar med både träning och städning så är man rätt hungrig igen!

image268
Nyttigt och gott!!
Naturell yoghurt med skivat äpple, kanel, kardemumma, linfrön och loppfrön!

Fick vänta länge på lunchen idag. Men den var värd att vänta på!
Mammas köttfärslimpa med kantarellsås, och istället för potatis
gjorde jag blomkålsmos! Blev riktigt gott!

Jag tror minsann att resfebern börjar komma lite smått nu.
Somnar gott på kvällarna, men sen sover jag oroligt, vaknar till och drömmer.
Inatt drömde jag att min resväska var för tung för incheckning så jag var tvungen att slänga ur saker.. Vaknade vid sextiden och funderade faktiskt allvarligt på att gå upp när jag inte somnade om direkt, men somnade iaf efter en stund och vaknade när klockan ringde strax efter åtta. Jag vill försöka att gå upp tidigt och hellre komma i säng tidigare så inte omställningen blir så jobbig sen.

Var alltså uppe i god tid innan träningen idag. Åt frukost i lugnan ro, kollade mailen etc. Sen åkte jag lite tidigare och hann med en omgång i solariet innan pumpen började. Jag får ta med mig lite BUS så jag slipper blända folk...

När jag kom hem så hann jag med att skura både kök och badrum, damma hela lägenheten och vattna blommorna innan mina föräldrar behagade dyka upp. Vi tog en kopp kaffe (och jag erkänner - även en kaka), sen åkte vi iväg till stan för papsen skulle låna termosarna vi har på jobbet. De har invigning av sitt nya kontor i Leksand nu på måndag! Jättetråkigt att jag inte hunnit dit och sett hur de har det, men det får bli sen! Har sett bilder och det ser jättefint ut. Sen svängde vi in på Maxi en vända med. Kom iallafall håg att köpa två nya småmöss till missarna, då blir man populär!

Inatt är sista natten med dem på ett tag..
Mina mysiga små monster.. Kommer att sakna dem!
Ikväll ska vi ha manikyr och pälsvård här hemma i medväga och
imorgon ska vi ha "inskolning" hemma hos lillebror i forssa.
Det ska nog gå bra, men jag vill nog gärna vara kvar där med dem ett tag.
Vet att de blir rätt stressade av att åka till nya ställen, men det ska nog gå bra!

Ikväll är det dags för melodifestival igen!
Blir en lugn hemmakväll igen.
Tror att A-K skulle ut så man kanske åker på att köra..
Det slog mig att jag inte druckit på riktigt länge nu.. 7 helvita veckor..
Men jag mår inte dåligt för det - tvärtom - jag mår riktigt bra!

Jag märker ganska stor skillnad på kläder nu, men ännu viktigare, jag har gjort detta till något som jag kan tänka mig leva med. Jag tycker det är kul! Och enkelt! Jag har inga krav på att jag ska rasa i vikt, jag tar det lugnt och njuter av annat än mat. Och när jag väl "syndar" så är det ett speciellt tillfälle och jag fortsätter nästa dag precis som innan, utan gnäll! Träningen har också blivit en vana. Det tar inte emot att åka och träna. Visst kan man ha sina dagar, men det blir som ett gift! Ett gift som jag tycker riktigt bra om...
Trodde nog aldrig att det skulle gå så lätt?
Nu åker jag på semester. Jag kommer att äta det jag vill där, men jag kommer även att tänka till i den mån det går. Det jag går upp (för det gör jag garanterat) vet jag att jag tränar/äter bort när jag kommer hem igen.
Livet är bra härligt ibland!

Om två dygn sitter jag i planet!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: