luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Påskafton

Kategori: My life..

Lite mer från Thailand...


14/3
Efter lite magknip och utförliga väg- och transportbeskrivningar, hoppade jag iaf ur bilen på Sukhumvit och styrde kosan mot Asok MRT (tunnelbanestation). Där betalade jag för en biljett till Hua Lampong (26 baht = ca 5 kronor) och därifrån tog jag en taxi till Khao San Road. Jag hittade hotellet D&D Inn ganska snabbt och stegade mot serveringen på innergården. Där satt de och väntade, Anna A och Anders A, mina gamla mockispolare!



Anna och Sofie (ej med på bild) ska vara i asien i tre månader, Anders kom och hälsade på i tre veckor. De hade bl.a. varit i Laos och norra Thailand och åkt innan jag träffade dem. Jag tog en Singha i värmen och vi satt och pratade en massa skit innan vi gick vidare längs Khao San Road och hittade en restaurang som serverade Annas favoritsoppa Massaman.



Medans vi åt kom Sofie och slöt upp, det var kul att träffa henne, hon är nämligen lillasyster till brorsans ungdomskompis Mats K. När vi ätit gick vi en sväng och kollade bland alla försäljare, jag hittade en liten jävul som jag ska hänga i backspegeln på bilen.. När det var dags för hemfärd så trotsade jag mina uppmaningar och tog en taxi hela vägen hem.. Det var lite trafikstockning först, men sen lossnade det och jag var hemma på rygt 1,5 timme! Tror jag betalade 300 baht för resan (60 kronor).
När jag kom hem åt vi ångkokt kyckling med grönsaker och ris, det var helt fantastiskt gott! Aom är riktigt duktig på att drilla smaklökarna!

15/3
Aom skjutsade ut Michael till flygplasten tidigt på morgonen.
När hon kom tillbaka åt vi frukost och laddade för en dag på Jatujak Weekend Market, världens största helgmarknad (enligt google). Jag och Aom tog en taxi dit och hem för att slippa problem med parkering. Jag hittade massor med saker, bl.a. mina fina lampor som jag inte hittar glödlampor till här i sverige, ett par skor för 4 kronor (ja det var "ta tre för 12 kronor", så Aom fick ta två) och en liten present till mina grannar som tog in posten åt mig. Aom köpte 12 tallrikar med fyra matchande skålar för ca 60 kronor, försök göra det i Sverige..

På kvällen fick vi besök utav två vänner till Aom; June och Keng (tror jag de hette). Vi åt middag och sen gjorde vi oss iordning för en utekväll! Vi hamnade på Bed Supperclub (bedsupperclub.com), en inneclub där det istället för vanliga bord, var som sängar du satt i. Ganska häftigt ställe, men ni känner mig, malplacerad på sånna ställen.. Dålig musik (enligt mig) och för mycket turister (eftersom det ändå kostade 160 kronor att gå in). Men det är kul att ha varit där, de har f.ö. temakvällar varje kväll, så det kan ju vara därför musiken var dålig..

 
 
Middag, en fot i en soppa som jag inte åt mycket av,
Aom och June i en av "sängarna", Keng och jag på dansgolvet..

Vi kom hem vid tvåtiden, då stupade jag i säng med
förväntan inför morgondagen..


Fortsättning följer...



Nu måste jag slänga mig i duschen!
Ska hämta upp mormor om en halvtimme sen ska vi åka till Mockis för påskmiddag och förmodligen även övernattning.

See ya!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: