luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Separationsångest

Kategori: My life..

Nu är väskorna halvpackade och jag är helnykter även om jag irrar runt!

Blev ingen träning idag. Eller jo det blev det väl, men inte på svea.
Istället för morgonpromenad så tog jag cykeln och trampade iväg till mormor!
Hon blev jätteglad och jag blev jättesvettig! :-)

Har varit hos brorsan i forssa på "inskolning" med missarna idag.
Det gick över förväntan! Fick jaga Dizzy lite här hemma innan jag fick in honom i buren, men det gick smidigare än sist. De sprang runt och dampade ett tag när vi kom dit, men de lugnade snabbt ner sig och var mest gosiga.. När jag - med tårar i ögonen - hade sagt hejdå till dem var det med en stark separationsångest jag åkte hemåt.. Efter nån timme ringde Emil och sa att Dizzy var försvunnen... Suck! Han hade inte behövt säga att det var Dizzy, det förstod jag ändå. Han brukar hitta på nya ställen. När vi flyttade till Vasagatan förut så hoppade han ner bakom cd-ställen till min bokhylla som var över 2 meter hög och när Daniels farmor skulle vara kattvakt så hoppade han upp i köksfläkten, försvann och var borta i ett par timmar.. Och nu detta.. Jag bad honom ha lite is i magen och sa att han säkert hittat nåt hålrum i soffan. Mycket riktigt, en halvtimme senare hittade de på honom i ryggstödet på soffan, och han var helnöjd som hade orsakat en sån uppståndese än en gång! Söta lilla odjur!

Jag springer som sagt runt här hemma och är allmänt förvirrad,
men jag börjar iaf se en liten ljusning borta i horisonten!
Nu när väskorna är halvpackade så tror jag kanske att jag klarar mig under 20 kg iaf.. Har vart jäkligt orolig för det. Bagaget få alltså bara väga 20 kg allt som allt, inklusive handbagage. Jättelite! Har iaf bestämt mig för Loppas väska tillslut. Den har hårt skal och så är den supergul så den är lätt att känna igen!

 
Dessa ska med!
Hittade dem för 5 kr paret på H&M förra helgen!

Nu ska jag snart ringa och säga godnatt till missarna, sen är det bara att invänta morgondagen! Undrar just om jag får nån sömn inatt..? Kan jag inte sova får jag väl sätta mig framför blip eller nåt.. det brukar vara rätt avslappnande. Imorgon ska jag dammsuga och torka golven här, skvätta på blommorna en sväng till, köra diskmaskinen, rensa kylskåpet och slänga sopor.
Sen kommer min snälla kusin och hämtar mig!

Skriver säkert en sväng imorgon med.
Men tills dess - sov gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: