luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Våffeldag med substitutvåffla

Kategori: My life..

För att folkets sockerabstinens inte skulle bli för stor så här efter alla påskägg fyllda med snask la de in våffeldagen i direkt anslutning, som en förlängning utav påsken..
För tillfället skulle jag hellre äta ett vanligt kokt ägg än en dragéägg.
Man blir rätt stinn.

Men, för att ändå fira våffeldagen lite så slängde jag ihop en sats med kesoplättar! Hackade i ett äpple och kryddade med kanel och kardemumma,  tinade lite blåbär och vispade till en gräddklick!

image329

Dessvärre så var grädden äcklig (ska aldrig köpa Lidls grädde igen) så den slängde jag bort. Men plättarna blev ett gott - och relativt nyttigt - substitut till den feta våfflan!
GI is back in my life!
Fast den här veckan kör jag GI-light, vill komma igång med träningen igen och då behöver jag lite kolhydrater. Spinnade med A-K idag, gud så jobbigt det var!

Känner att jag så sakteliga börjar komma ikapp på jobbet nu.
Det är jäkligt skönt!
En sak i taget, en dag i sänder..

På lördag blir det fest!
Först har Svea ett Convent (precis som förra året) där jag är anmäld till tre olika pass, Street, Les Mills Carneval och Body Attack!

Street - Har du drömt om att dansa som i en musikvideo så är det här chansen för dig. Marica bjuder på "The Re-Up", en hälig streetklass!
Les Mills Karneval - En favorit i repris! Här hittar du en Karneval av Les Mills programmen Body Pump, Body Combat och Body Balance.
Body Attack - En härlig konditionsträning som ger styrka och uthållighet. Högintensiv intervallträning för alla med kraftfull musik som motiverar. Gästinstruktör
.

Sen är det bara att åka hem och med de sista krafterna dra på sig partyblåsan, för på kvällen är det medlemsfest på Bolanche! Det blir mat (buffé) och förhoppningsvis nåt kul! Om det skulle bli jättetråkigt så är det dessutom "Hela Huset" på lördag, så då är det väl bara att gå över dit!
Fast jag och A-K har väl aldrig tråkigt ihop? ;-)
Hur som helst, kalaset är redan betalt så nu väntar vi på det roliga!

Nu ska jag packa träningsväskan inför morgondagen, sen är det läggdags!
Puss på er!

Kommentarer

  • Loppa säger:

    Nu har jag lagt till bodyattack-klassen åxå:-)
    Kramkram

    2008-03-26 | 07:02:31

Kommentera inlägget här: