luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Päron VS Russin

Kategori: My life..

Vill börja med att tacka för alla gulliga kommentarer till förra inlägget!
Jättekul! Tack! :-)

Sen får jag nog förklara för lilla mamsen också..
Att bli kallad för "päron" är någonting som man får stå ut med ibland!
I det här fallet syftade jag på päron som i föräldrar..
Kanske det kommer från engelskans parents?
Eller har jag missuppfattat och det är egentligen så att om man kallar nån för päron så innebär det att man tycker personen i fråga är lite..dum?
Det skulle kanske kunna vara så, men inte i det här fallet lilla päron-mor!
Du kan få kalla mig för persika om det känns bättre..
Och förresten så hade det kunnat vara värre - det hade kunnat stå russin!
*evil smile*

Idag var jag på rockcombat!
Det var lika jobbigt som förväntat och lite till...
Jag var seg i skallen, trött och har känningar i halsen, kanske nån sjuka på g?
Jag trotsade iaf ev bacillusker med en hög krokar, jabs, uppercuts,
back-kicks, roundhouse och jumpkicks etc etc..
Var många kändisar med idag.. Jag, Loppa, Camilla och Anna H.
Den enda jag saknade var min norska (nåja.. på god väg) vän A-K!

Stannade till och handlade på vägen hem.
 Väl hemma stekte jag på kebabkött, hackade till en sallad och slängde ihop en god kebabdressing och åt det under andakt.. Blev supergott!

Fick låna två filmer av Loppa idag så jag slängde i den ena, en dansk film som heter "En kort en lång" i dvd:n efter mat och dusch..
Helt okej!! Söt och lite förutsägbar, men romantisk på ett något skruvat sätt!

Nu är det dags för tandborsten!

Kommentarer

  • mamma säger:

    Tack för förtydligandet. Jag vet ju inte hur alla som läser din blogg tolkar päron.

    Kram

    2008-05-20 | 07:52:27

Kommentera inlägget här: