luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Dra mig baklänges!

Kategori: My life..

Jag är så stolt över mig själv just nu!

Igår tog jag cykeln till och från jobbet!
Det var inte alls lika jobbigt som jag kom ihåg att det var... :-)
Jobbade nonstop från 8 till 14:15 (vi stängde lite tidigare pga Valborg), sen trampade jag mig hemåt igen. När jag kom hem bestämde jag mig ganska fort för att inte göra en sån stor grej av det där med Valborgsmässofirande och så packade jag en "utifall-att"-väska och styrde bilen mot Vika (till Anna J, Masse G och Olli). Det tog ca fem minuter tills jag konstaterade att jag skulle ha nytta av min packning - och skålade i Baileys-mint! Vi tog en promenad in mot Vika och jag var med på en tipspromenad (alla gick - men jag var den enda som tävlade eftersom förstapriset var en räk-kryssning på Slussbruden...), sen gick vi hem och Mats sprutade ner sig med champagne (jag hade visst råkat skaka den där flaskan på vägen dit...)och sen åt vi tacos.. That´s it! Så jäkla skönt att va pigg idag också!
Imorse åt jag frukost i Vika och sen styrde jag min kosa mot Medväga!

Sen jag kom hem har jag fått en massa saker gjorda!
Jag har planterat blommor, ansat blommor, dammsugit, torkat golven, lagat middag (supergod GI-lasagne), lagat coleslaw-sallad (till imorgon), diskat i omgångar och städat köket! Rätt bra tycker jag!
Men dagen är ju inte slut nu!
Snart ska jag åka iväg på träning, sen ska halva släkt-klanen gå på bio ikväll!
Det ska bli mucho nice!
Fast jag vet inte om jag kommer gilla filmen.. De säger att boken är bra, men jag brukar ha en tendens att bli upprörd över sånna där filmer...
Filmen? Flyga Drake.

Nu ska jag kränga på mig träningskläderna!
Tjohej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: