luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

En trevlig helg

Kategori: My life..

Har haft massor för mig den här helgen!

Vi börjar med gårdagen..
Mina föräldrar skulle skjutsa mormor till Borlänge och då hämtade de upp mig (och min bil) så jag slapp köra. De släppte av mig vid golfbanan i Rista och jag hittade Fredrik (Golf-PRO) på direkten! Jag hade ju nämligen bestämt mig för att provslå några klubbor inför det stundande driver-köpet. Jag började att slå med damdrivern (Cobra), den funkade rätt bra, sen slog jag med herr senior-drivern, den gick långt och rakt.. Fastnade för den just i det ögonblicket. Men... Sen fick jag stå vid en apparat och slå en massa bollar för att vi skulle mäta upp boll- och svinghastigheten. Då blev jag görnervös och fick knappt iväg en boll, herrklubban kändes helt ohanterlig och jag slog ner på varenda boll istället för upp. Vi fick iaf ett godkänt slag (ett av de sämre tyvärr) och det visade att jag hade en bollhastighet på runt 95 (m/h?). Precis som han hade trott. Han berättade lite om klubborna, och efter lite övervägande bestämde jag mig för att damklubban i det långa loppet nog skulle passa mig bäst ändå. Den blir med lite mer övning kanske aningens för mjuk, men om jag tar herrklubban måste jag korta ned den, och då kommer den att bli för hård istället.. Men det bästa av allt är att jag får damklubban för ett riktigt bra pris! Jag ska köpa 07-ans modell, det är i stort sett samma klubba, men den har en annan färg och den låter lite lite mer än -08. Men jag får den för halva priset jämfört med -08, och jag har ju varken planer för proffskarriär eller en massa tävlingar, så det duger för mig tillsvidare!

Efter att ha slagit 4 hinkar så begav jag mig mot Mockis för lite mat och en dusch innan jag for vidare till Lindberghallen. Väl där träffade jag mest gamla välkända ansikten, men även en del för mig helt nya bekantskaper! Programmet på kvällens konsert bestod av fyra ungdomar som alla gått på Dans & Musikskolan i Gagnef och som studerat, musicerat och dansat på annan ort de senaste åren. De var duktiga!  Efter en stund ropade Stina-Kari upp FAME-gänget på scenen där vi fick presentera oss själva på max 5 sekunder. Sen fick vi FAME-refrängen översatt till svenska och uppklippt i typ 20 delar, vi fick gå ut och hitta den rätta ordningen och sen gå ut på scenen igen och dra texten. That´s it!
Ska bli riktigt kul nästa helg, jag tror vi blir ett toppengäng! :-)

Innan jag stack hemifrån igår så pratade jag lite med Aspen och vi sa att jag skulle höra av mig efter Lindberghallen så kanske vi kunde träffas! Jag ringde och de var hemma, så jag åkte dit, blev bjuden på grillat (oväntat va!? ;-) Aspen är grillmästare!), sen drack vi kaffe, pratade och kollade på en skräckis (1408 hette den), filmen var rätt äcklig faktiskt.. Sammanfattat blev det en jättetrevlig avsutning på kvällen och jag var inte hemma förrens framåt kl 2 i natt!

Idag:
Mamma ringde och väckte mig strax före elva....
Jag hade verkligen sovit gott, inte vaknat en enda gång!
Sen pratade jag en sväng med Loppa och vi bestämde oss för att ta med mormor ut på en fika i Torsång lite senare under dagen. Jag passade på att äta brunch (kesoplättar med sallad och parmaskinka) ute på balkongen och efter det hade jag lite kvalitetstid med missarna! Jag ljuger nog inte om jag säger att jag borstade ur en halv katt ur pälsen på dem!
Klockan två hämtade jag upp mormen och sen åkte vi ut till Torsång och åt glass!
En våffla med två kulor, yummie!

   
Dagens brunch, jag på balkongen, Tassa spanar på fåglar och Dizzy botaniserar med mina solrosor..

Skjutsade hem mormor, var upp och hämtade två blommor som hon planterat åt mig, sen åkte jag vidare till Svea för lite Body Jam!
Jag skakade arslet i ca en timme, sen for jag till Maxi och handlade en balkonglåda och lite mat. Hem, rensa kyckling och koka quinoa, ha i sallad, äta!
*Raaap!*
Dags för omplantering! Jag var ju inte jättesmart när jag planterade mina solrosfrön härom veckan direkt.. Jag var så upptagen med att plantera att jag inte tänkte på konsekvenserna.. Jag hade planterat 6-7 frön i varje kruka.. och krukorna (4 st) hade en diameter på kanske 7 cm..
Man kan ju undra om jag någonsin ens SETT en solros.. ha ha ha!

De har ju en tendens att bli rätt stora...
De har ju en tendens att bli rätt stora...

Ja ja.. man kan ju inte va bäst och ha koll på ALLT! ;-)
Nu sitter iaf några av plantorna planterade i balkonglådan istället!
Sen ska Loppa få några, och resten får nog bereda sig på döden..

Oj, det blev rätt långt idag!
Fast det kanske inte är alla som orkar läsa hit ner ändå!
Om ni orkade så tackar vi för det!

Sov gott eller ha en trevlig kväll!!

Kommentarer

  • calvin säger:

    hah det har dem säkert men jag har aldrig gillat han , hah

    2008-05-12 | 20:44:45
    Bloggadress: http://calvinbozic.blogg.se/

Kommentera inlägget här: