luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Pyspunka

Kategori: My life..

Vilken dag!

Jag och A-K brukar ju skoja om att vi är så tragiska ibland,
men idag -  idag har vi inte varit tragiska på en fläck!

Vaknade av ett sms vid tiotiden, somnade om och gick till sist upp vid halv elva.
Ringde A-K och undrade vad hon hade på hjärtat.
Hon ville dra med mig på Rättviks Marknad..
Var inte överentusiastisk eftersom jag planerat in ett besök på Kupolen så jag sa nej, men sen tyckte jag att jag var tråkig så jag kom på att vi ju kunde åka till Lager 157 istället! Så det gjorde vi!
Ingen av oss hade vart där innan, så det var ju kul!
Jag hittade en vårkappa och fem par hipsters.
A-K hittade en klänning och tre par skor.

När vi nöjda och glada (men oerhört trötta) var på väg hem igen så ringde papsen och var golfsugen.. Och vad gör man inte för sin gamla far..? hi hi
Hade tänkt gå på Body Jam idag, men nio hål golf drog det längsta stråt!

Precis när vi var färdiggolfade ringde A-K och frågade om jag ville ha grillat..
OM jag ville! :-)
Sen körde jag ner i en grop med bilen.. Pang.
Tänkte inte mer på det och fortsatte hemåt.

När jag kom hem råkade jag - av en slump - se att mitt högra bakdäck såg ovanligt opumpat ut, jag kopplade snabbt ihop ett och två och svor högt!
Vi grillade och åt jättegott (kött och grönsaker + broccoligratäng med kesoröra.. och sen "lite" glass till efterrätt).. Vi satt och slökollade på tv och skickade över roliga grejer till varandras mobiler via bluetooth. Vidarebefodrade en rolig grej till Daniel, efter en stund ringde han och frågade va fan det var jag hade skickat.. Då passade jag på att fråga honom om mitt däck! Det hela slutade med att Daniel åkte till Medväga och satte på mitt reservdäck istället! Då kan jag bara åka in med det dåliga däcket imorgon och be dem fixa det! Tur man inte gjort sig ovän med sina ex, en vacker dag får man nytta av dem igen!! ;-)
(Det var ett skämt - jag och Daniel har god kontakt!)

Just nu känns det som det inte bara var däcket som fick pyspunka,
det känns som luften även börjar gå ur mig!
Nog med energi spenderat för dagen!
Sisten till sängen är en skit!
Tur det bara är jag! :-)

Kommentarer

  • bara jag säger:

    Var får du allt ifrån?

    Har du månne skrivartalanger och tokprat att brås på? I så fall kommer det senare inte från mig utan från din gamle far.

    2008-05-05 | 21:59:32
  • Paola säger:

    nu har jag skaffat mig en blogg! kraaaaaaaaam

    2008-05-05 | 22:09:33
    Bloggadress: http://paolaryttar.blogspot.com

Kommentera inlägget här: