luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Riktigt Göksläkte?

Kategori: My life..

Imorgon är det Mors Dag och det ska ju firas!
Vi samkör det hela med mormor denna gång, så det blir mat på restaurang.
Innan detta var bestämt så var tanken att vi skulle fika hemma hos mormor, och mamma som ville till barnens hus (öppet 12-16) var bekymrad över att det skulle bli mitt i maten.. Jag sa till henne att de väl fick äta sen frukost då.. Då tittade hon på mig som om jag inte var riktigt klok och sa:

"Sen frukost!!??..  Du, din pappa vet inte ens vad det är! Han är ju av göksläkte;
Upp tidigt och kocko!"
(som i dum i bollen)

Det hela lät nära på inövat, men det kom verkligen från hjärtat och jag skrattade mig nästan harmynt åt hennes uttryck!! Göksläkte?? Ja isånnafall är då jag en bortbyting för HUGA för tidiga morgnar!!

Gick upp (läs "började snooza") kl halv åtta i morse..
Golftime!!!
Slog en hink på rangen innan vi gick ut.
Första nio gick riktigt bra faktiskt! Eller egentligen gick hela omgången bra, men jag hade en liten svacka på de sista nio. Riktiga skitslag varvades med riktiga kanoner! Det var riktigt skönt att få ett litet formbesked! Drivern funkar lite sådär än så länge.. Jag behöver öva mer med den.. Alla bollar går iväg, men jag slår ned på bollen istället för upp så det blir höga slag som drar till höger.. Ska jobba på det! Hybrid 4:an däremot fungerar som en klocka! Tog poäng på alla par 5 hål, utom 12:an (svackan jag nämde tidigare)!

Efter golfturen åkte jag till Mockis och fixade lite grillat!
Ska snart iväg och grilla igen också..
Loppa mådde inte helt 100 när jag pratade med henne i morse, så jag tog det säkra före det osäkra och grillade i mockis ifall det inte skulle bli nåt ikväll.. Men lite kött går väl alltid ner! :-)

Vi ska på Hela huset ikväll!
Det ska bli riktigt (ja det är ett användbart ord..hihi) trevligt tror jag!
Är hur som helst på strålande partyhumör!
En dusch, lite fixning, en grogg(?) och sen trampa iväg till Forssa!

Kanske ses vi på stan?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: