luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Felias kundservice..

Kategori: My life..

Jaha.. då var det dags igen!
Idag kan jag sätta ett stort kryss i kalendern, eller kanske en döskalle?
Jag hade en plan i morse, men den gick ganska snabbt i stöpet...
Idag har jag haft en sk. fetto-dag.
Känner mig fet (valk över byxkanten), konstant hungrig, trött, och när jag kom hem - oengagerad! Sånna här dagar kommer och går, så är det bara!
Idag har jag träningsfri dag och hade tänkt städa när jag kom hem, men jag orkar helt enkelt inte! Jag lägger mig på soffan istället.
Och jag tänker inte ha dåligt samvete för det - aldrig!
Imorgon tar jag nya tag!

Jag vill passa på att höja ett varningens finger för alla som har Telia som bredbandsleverantör.. Jag har det.. Fick fakturan idag och av en tillfällighet så råkade jag läsa reklambladet som låg med... Där fanns bl.a. ett erbjudande där du kunde uppgradera ditt bredband och få rabatt de första sex månaderna. Jag kollade upp mitt pris.. Jag betalar idag 329 kr/mån för bredbandet på 8 Mbit/s, dyrt! Här stod det att man kunde få samma för 229 kr i 6 månader och sen efter ordinarie taxa på 279 kr... Vilket ju är 50 spänn billigare än det jag har.. När jag ringde den så kallade "kundservicen" och frågade hur det låg till visade det sig att de visst hade sänkt priserna förut..

Jag: "Men ni sänkte inte priset för era gamla kunder?"
Telia: "Eh.. jo.. men.."
Jag: "Men..? Vaddå, måste man själv upptäcka det och ringa in och ändra?"
Telia: Eh (igen)..ja jo.. det måste man.."

Snacka om att gräva en grop för sig själva??
Man kan ju undra hur länge jag har stått och betalat mer än jag behöver?
Hycklare!

Snart ska jag kura ihop mig i soffan till DHW!!
Och efter det kommer nog John Blund och kastar grus i ögonen på mig!

Bye!

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Telia är skräp!!! Har bråkat som tusan med dom.

    Min far tog tv genom internet (eller nåt sånt?) genom dom. Då skulle han få ett trådlöst bredband med på köpet. Han väntade och väntade i månader...och sedan visade det sig att det inte funkade i Brötjärna!!! Men han satt ändå och betalade för det... Herregud. Telia är ett skämt. Men hur gick det nu då...skulle dom sänka för dig??? Stryk skulle dom ha... ;)Krama

    2008-05-14 | 18:58:27
  • Anonym säger:

    suuurt!!!! hoppas allt är bra annars;) kraaam

    2008-05-14 | 19:06:57
    Bloggadress: http://emmaheden.bloggspace.se

Kommentera inlägget här: