luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Djurplågeri?

Kategori: My life..

Har precis bestämt att mina eventuella framtida barn aldrig ska få någon kanin.
Eller iaf så ska de aldrig få ha en kanin i en bur och "glömma bort" den.
Som ni kanske redan vet så är jag en hemskt sensitive person..
 Grannens kanin får mig att vilja gå ut och klippa upp buren...
Den sitter där, dag ut och dag in, ensam och utan mat. Någon enstaka gång har jag sett en morotsbit. Annars ingenting förutom vatten. Ska man anmäla sånt?
Försöker minnas hur det var när jag själv hade kanin.. Vi hade en "vanlig" bur på ben och med tak och en "rastbur" som var helt nätad med ett bo där det var tak och golv. Rastburen flyttades alltid runt på gräsmattan för att ninisen skulle ha nytt gräs att tugga på, dessutom plockade jag alltid massa maskrosblad och slängde in så den hade nåt att tugga på utöver vanligt pellets.
Stackars kanin.. Så ensam där ute i kylan.. :-(
Jag tycker det är djurplågeri!
En del tycker visserligen kanske att det är djurplågeri att ha innekatter också,
men då vill jag försvara mig!
1. Jag har två katter - de håller varandra sällskap
2. Mina katter springer runt på 76 m² och sommartid är det alltid öppet ut till balkongen som är innätad (så de inte trillar ner).
3. Mina katter är överdrivet sociala och får precis all uppmärksamhet de kräver.
4. Mina katter har obegränsat med leksaker, pelare, klösbrädor etc.
5. Mina katter får mat och friskt vatten varje dag (maten är dessutom svindyr eftersom jag köper den från veterinär).
6. Mina katter är försäkrade.
7. Behöver jag fortsätta?
Jag hade lätt skänkt pengar till någon djurrättsorganisation om jag hade haft råd.
Dessvärre tycks alltid kontot gapa tomt i slutet av månaden numera så jag hoppas att de som har pengar över gör det! Det är viktigt.

*****

Halsen smärtar ännu mer idag, och jag vet att man bör hålla sig lugn när man har halsont, men jag kunde inte låta bli att gå på pumpen.. Om jag ska bli sjuk så kan jag åtminstonde ha lite träningsvärk! Faktum är att det gick riktigt bra på träningen också.. Konstigt..

Var hem till mormor och bytte gardiner lite snabbt efter träningen, sen åkte jag hem och lagade lite "snabbmat".. Snabbmat i det här fallet var inget flottigt och onyttigt, utan mat som går snabbt att laga till!


Fröpanerad fiskfilé med blomkålsmos

Riktigt gott blev det med!
Var ju meningen att jag skulle äta det igår, men jag gjorde hamburgare i sallad istället.


Annas snabburgare!

Nog om mat!
Återigen - dags för sängen!

Natti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: