luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Imorgon smäller det!

Kategori: My life..

Japp! Så är det!
Imorgon ska jag och ca 20-25 andra förväntansfulla människor samlas i Djurås kl 8:30 för gemensam resa till OK-stugan i Mockis!
Det är dags...... kollationeringsläger för FAME - the musical!!!!
Jag är laddad, superladdad till och med!
Nu jäklar ska det strax sjungas, dansas och spexas igen!
Som jag har längtat!!!
Wiiieee!

Imorse var jag mer förvirrad än vanligt..
Kokade ägg till frukost, åt och åkte så småningom till jobbet.
När jag var i domnavet kom jag på att jag kanske hade glömt stänga av plattan.. Jag funderade och funderade medans jag åkte vidare, försökte övertyga mig själv om att jag hade gjort det av ren reflex och bara inte kom ihåg själva vridmomentet.. När jag kom innanför dörrarna på jobbet var det mest för att lämna grejer och åka hem igen.. Jag kunde inte låta bli - tänk om jag väntat och sen bränt ner hela huset - inklusive mina gosedjur!!
Jag hade givetvis stängt av plattan, så det blev en lite onödig resa,
men jag hade - som jag sa tidigare - kunnat rädda liv.

Supertrist väder idag.
Regn och rusk. Skitkallt är det också!
Det lär då knappast bli nåt badande för min del under helgen, det stod nämligen att man skulle ta med sig badkläder eftersom det finns en sjö (Högbergsdammen - eller som vi säger i mockis "Höggbärsdammen") och en bastu.. Kruxet är att - såvitt jag vet - det inte finns någon bastu vid strandkanten, och ska man springa mer än 50 meter innan man når vattnet så är nog halva (eller hela) nöjet borta - iaf för min del. Det blir tjocktröjor och raggsockor för mig istället!

Lyckades göra en maträtt som jag inte kunda äta upp idag..
Åt resten av coleslaw-salladen sen häromdagen, till det parmaskinka och som extra tillbehör... försökte jag mig på nån slags ugnsbakad aubergine med olivolja, salt och vitlök.. Ska va noga med att erkänna att jag spånade helt på egen hand och utgick inte från nåt recept. Det hade kanske blivit gott med mindra olja och lägre temp i ugnen, men nu blev det nån sladdrig (varvad med söderbränd) variant av mina förväntade auberginechips..
Det gör jag då aldrig om! *rysning*

Nej - så här blir inga barn gjorda!
Ska bära ut madrassen i bilen (om jag orkar) så slipper jag göra det imorgon,
sen ska det packas lite smått och gott.

Jag har sagt det förr, men jag säger det igen;
Håll tummarna för mig imorgon!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: