luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Mina I-landsproblem

Kategori: My life..

Är precis hemkommen från ett pass Body-Mopp!
Idag har jag städat 1,5 timme effektiv tid.. och häromdagen blev det nog en halvtimme med.. så nog kommer jag upp i två timmar per vecka,
och jag gör det dessutom mycket bättre än vår tidigare städerska!
Tar man städningen lite succesivt så behöver det inte bli så jobbigt heller!

Halsen är öm idag med, men jag känner mig något bättre.
Är så himla trött bara..
Jag lovar att jag kan somna inom fem minuter under vilken tidpunkt som helst på dagen och inom tre minuter på lunchen och eftermiddagen.
Försöker bättra mig på det där med att lägga sig i tid..
Jag ska ju bara...

För tillfället är ändå mitt största dilemma vad jag ska göra härnäst.
Magen kurrar och dammtussarna har samlats i protest under mina strumpor.
Matlagning eller städning?
Äter jag först så blir jag för trött för att städa och om jag börjar städa så orkar jag inte laga mat och då blir det inte bra det heller...
I-landsproblem?

I morse petade jag in två morötter till grannens kanin och nu när jag
kom hem plockade jag maskrosblad åt stackarn..
Jag undrar vad de tänker om de ser mig?
De skiter nog i vilket, men jag har iaf tänkt ut en fras som jag kan ta till om de ifrågasätter min matning.. "Den är så söt och liknar min gamla kanin så jag brukar ge den lite mat ibland när jag ser att det är tomt ". (vilket är hela tiden..)
Nog om kaninen.

Städa eller mat?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: