luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

På sträckbänken..

Kategori: My life..

Gänget som ni kan se i FAME-produktionen till hösten är en supertrupp.
Det kommer bli så bra!!!!

Gårdagen blev en härlig dag med massa lek och tjo och tjim!
Vi lekte så pass att jag har en obeskrivlig träningsvärk på insidan av mina
lår och upp i ljumskarna.. hur gick det till egentligen?
Vi kom till OK-stugan vid niotiden, bäddade upp och sen satte vi igång att lära känna varandra. Det var namnlekar, "fruktsallad", kull, mördarlekar, statusövningar och improvisationer med avbrott endast för lunch och fika. Vid femtiden bröt vi upp och det var lite "fritid", många craschlandade inne på madrasserna och låg och småsnackade, riktigt skön stämning! Det kändes nästan som vi var uppe i fjällen.. Det luktade vedeldad trästuga och utanför fönstren såg man snön singla ner.. (sjukt med snö i maj!!) Klockan sju var det dags för middag - pizza från Jerusalem (restaurang i Mockis, inte från landet med samma namn..). När klockan närmade si nio åkte jag iväg och hämtade en kille som kom med tåget och när vi kom tillbaka var det uppdukat... dags för rollutdelningen!!!
Jag skulle ljuga om jag sa att jag var lugn inombords.. jag var urnervös!
Stina-Kari hade verkligen hållt oss på sträckbänken!!
Jag hade däremot kunnat vara lugn.. för....

JAG FICK ROLLEN JAG VILLE HA!!!!!!

Vi läste igenom manus, lyssnade på musiken och Stina-Kari berättade och
förklarade hur hon tänkt sig om allt, det kommer verkligen bli urbra!!

Efteråt var alla jättetrötta och vi drog oss mot bäddarna, det blev väl lite musik och nån historia innan alla tuppade av, trötta efter denna heldag.

Vaknade av två kuddar i huvudet - som inte var meningen att träffa mig (sa någon) men som kanske inte var det bästa sättet att väcka mig på heller..
Min ilska lade sig dock rätt fort så det blev inget slagsmål! hi hi

Vi åt frukost och sen var det dags för ihopplockning, städning och hemgång.
Nu är det bara att kolla manus, lyssna på musiken och vänta till hösten!
Satan va kul det ska bli!



Åkte hem till mina päron en sväng för kaffe och nyheter.
Fick även chansen att reta gallfeber på lillebror genom att springa in och ut i datarummet ca 500 gånger.. Att retas blir man väl aldrig för gammal för?
Fick så småningom tag i Fredrik (GolfPro) och åkte på hemvägen förbi hos
honom i Gagnef och hämtade min nya fina driver!
Håll i er - nu blir jag farlig!

Funderade ett tag på att åka iväg och Jamma, men jag insåg att jag var tröttare än vad jag trodde och somnade skönt på sängen i en timme.. Ska bara njuta av den här dagen nu. Gå här hemma och strosa runt i mjukiskläder..
För imorgon mina vänner tar vi upp kampen mot bilringarna igen!
Går ut hårt med 75 minuters rockcombat!! :-)
Har jag satt ett mål - eller snarare ett delmål - och det ska jag fixa!

Jobb... jobb...hårt jobb..

Kram från en väldigt trött, men väldigt glad människa!

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    GRATTIS!!!! Vad kul att du fick rollen. You go girl!!!

    2008-05-18 | 19:32:01
  • Anonym säger:

    visste det. du är bäst ingen protest!!!! Puss

    2008-05-18 | 19:39:46
    Bloggadress: http://emmaheden.bloggspace.se
  • Stini säger:

    Hej Anna! Ni kommer att ha det så kul!! Vilket gäng ni blir! Måste erkänna att jag är lite avundsjuk! Vi måste se till att ses någon dag!! Massa kramar!!

    2008-05-19 | 11:04:32
    Bloggadress: http://veckmepusta.blogg.se/
  • Karro säger:

    GRATTIS TILL ROLLEN UNDERBARA ANNA! =)

    2008-05-19 | 18:01:43
    Bloggadress: http://veckmepusta.blogg.se/
  • mamsen...eller päronet?! säger:

    Grattis till rollen...men.....

    Tack för att bli titulerad päron?!

    Låt det aldrig upprepas!

    2008-05-19 | 19:20:22
  • emmy säger:

    Vilken roll fick du??? tell metellmetellme... ge oss imorgon, den är vår, med en sol som går upp...lalal =)

    2008-05-20 | 11:55:00

Kommentera inlägget här: