luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Never goes maybe

Kategori: My life..

Pissdag. Pissdag. Pissdag. Pissdag. Pissdag. Pissdag. Pissdag.
Idag känns det som om allt jag tar i dör, slokar eller blir ordentligt tilltygat.
Jag tycker faktiskt lite synd om mig själv.
Allt är inte mitt fel, och det är det visserligen ingen som säger heller,
men jag fungerar så att jag tar åt mig ändå...
Pissdag.

Det började redan imorse när jag såg en äckelspindel.
Tassa kom plikttroget till min undsättning och man kunde nästan ana ett stolt leende när hon efteråt slickade sig kring munnen. Men efter ca 20 minuter började hon yla = dags för en spya. Fick bort henne från eventuella mattor och hon la en fin liten spya på hallgolvet. Säkert spindelns fel - tänk om han var giftig?

Jobbet.
Håll i hatten och kör hårt...

Träning.
Glöm det idag. Kanske kommer ut på en promenad om jag har tur.

Min nuvarande känsla.
Nedstämdhet, orkeslöshet, apati och irritation.

Ska vända det här nu.. Motvind blir så småninom medvind.
Och om sanningen ska fram så har vinden vänt till sidvind bara sen jag kom hem!
Solen skiner, jag har värdens goaste mysdjur, jag har gått på toa (i lugn och ro) och grannen vill grilla med mig. Salig blandning av lyckorus!

En positiv grej har faktiskt hänt idag!
Jag var och skulle hämta ut mitt däck på morgonen, och det visade sig bli billigare än förväntat. Det var bara en ventil som behövdes bytas ut!
150 spänn, klappat och klart!
Och ikväll blir det Desperate Housewifes med A-K!
Men det är ju kanon!

Har tagit ett beslut idag också.
Ett beslut som också legat som en tung sten i maggropen.
Ska bara ta tjuren vid hornen och meddela de drabbade.
Sen är det fina puckar!




15 minuter senare..

Jag gjorde det!
Hela jag skakar, men jag földe min magkänsla och tog tjuren vid hornen.
En tung sten föll ner från min maggrop, jag sparkade undan den och gick vidare.
Nu är det dags för promenad, med känsla av lättnad, glädje och stolthet!

Ride the storm!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: