luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Det är jag som är städtanten..

Kategori: My life..

Gårdagens avskedsmiddag med A-K blev underbart god!
Tänk va vi kan!
Önskar att jag hade tagit en bild, men men..
Nu får jag klara mig utan A-K i hela tre veckor(!) innan vi kan ha våra
grill-gourmet-aftnar igen, det är tragiskt! :-(

Från en sak till en annan..
Från och med idag har jag skaffat mig ett extraknäck!
Det är jag som är städtanten..
Vi har pratat lite löst om det förut jag och chefen, men idag gjorde vi slag i saken och sa upp våran städerska, eller rättare sagt, hela städtjänsten.
Vi har betalat närmare 4 000 kronor i månaden för nånting som inte varit direkt tillfredsställande, så jag erbjöd mig att göra det för en betydligt mycket billigare peng.. Jag har ju upptäckt att livet som ensamstående inte är direkt gratis och mitt sparkapital har krympt en del de senaste månaderna. Visst har det varit en del nöjen också, men inget som jag tycker jag inte borde ha gjort eller unnat mig. Så med ett par hundringar extra i fickan kanske åtminstonde kan hålla sparkontot på en jämn nivå.. Många bäckar små ni vet!

Dagens glädjeämne!!!
När jag skulle dra upp byxorna efter en pissepaus upptäckte jag att jag dragit ned dem utan att öppna gylfen, dvs jag hade bara knäppt upp knappen... Detta måste ju innebära att min kropp förändrats även om vågen står ganska stilla. Byxorna i fråga är de som mamsen hjälpte mig fålla upp för drygt sex veckor sedan.. Hoppsan! :-)

För att ytterligare spä på hur duktig jag är så kan jag berätta att jag var på spinning efter jobbet! Jag tog i för kung och fosterland och jag kände mig så otroooligt pigg! Hela tiden tänkte jag positivt, HELA PASSET!!! Efter passet belönade/bestraffade jag (beroende på hur man ser det) min trötta kropp med sidolyften som Loppa lärt mig och som fick mig att känna att jag levde förra veckan! Jag är så duktig! :-)

Nu väntar jag på att exxet ska komma hit och slänga på mitt lagade däck snart.
Han tycker jag är snål som inte vill köra på extrahjulet, men det sitter inte i det, det sitter i att jag vill - när det är dags - byta mer än ett däck i taget..
Plus att det är fult utan navkapsel på ett däck!
Lite fåfäng får man väl vara även om man kör Renault?

Vad ska jag äta idag förresten??
Förslag?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: