luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Amputera kanske?

Kategori: My life..

Ja idag blev det då inget studsande i soffan..
När jag väl kommit på plats så låg jag där jag låg - strandad!! Ha ha!
Fy fan va ont jag har i mina stackars ben!
Från arslet och uppåt har jag en sån där skön träningsvärk som jag älskar, men från arslet och ner till knäna.... amputation, snarast, någon????

Hade packat träningsväskan för spinning idag, men jag insåg mina
begränsningar och styrde istället bilen mot kupolen..
Julrusch - usch.
Jag hittade iaf en del julklappar och så råkade jag visst spendera lite
pengar på kläder också.. Oups!!
Och för första gången på länge så svor jag högt över att det inte fanns MINDRE storlekar, ha ha! Så nu har jag köpt en kjol som riskerar bli för stor snart.
Men men, det är angenäma problem!
Fast som jag har fuskat och frossat den senaste tiden så lär jag då inte växa ur den åt "rätt" håll.. Det har slarvats lite väl mycket.
Har bestämt mig för att köra ett veckoslut i slarveriets tecken, och sen på måndag ska jag chocka kroppen med att äta nyttigt och leva väl igen!
Så funkar jag - allt eller inget!
Har kommit på att jag ska ha ett "veckans ord" att leva efter!
Tror att nästa veckas ord ska bli "måttligt".
Måste ju börja någonstans.

Måste se till att handla hem ett lager med bra grejer (läs råvaror)
som man kan laga mat och ordna med matlådor utav.
Regel nummer ett - den gyllene regeln - att ha med sig matlåda till jobbet.
Det är bra både för plånboken och bilringarna!
Regel nummer två - regelbunden träning!
Hoppas Svea gör ett riktigt bra vårschema nu till skillnad mot höstschemat.
Tycker inte att det ska behöva va så svårt..
Regel nummer tre - en god natts sömn (eller helst fler om jag får välja)!
Men va fanken, igår hann klockan bli halv elva innan jag la mig, men då somnade jag direkt och fick min efterlängtade och välbehövliga skönhetssömn!
Som ni ser så går det inte riktigt lika bra idag..
Jag måste nog avsluta här.

Återstår bara att se om benen bär mig ända in till sängen eller om jag
blir fast i datastolen i natt.. Den som lever får se!

God natt!

Aj.. aj...aaaaajjj...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: