luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Däggdjur och... äggdjur?

Kategori: My life..

Hej och hå!

Det är kallt på kontoret idag..
Tog ett stadigt tag om dammsugaren och valsade runt i en jäkla fart under lunchen idag, enbart för att få upp värmen.. 35 minuter effektiv dammsugning och sen 7 minuter svabbning, paus och sen 25 minuter till..
Nu är man varm och skön som en björnmuff!
Städade toaletterna igår.. blä.

Igår var vi några ur Fame-ensemblen som var hem till Paola på myskväll.
Vi kollade på Sunes jul (kalendern), skrattade och myste!
Jag och Johanna satt och småpratade om allt och inget och jag vet inte hur vu kom in på ämnet däggdjur, men hursomhelst så behöver vi hjälp här.. Vad heter ett djur som inte är däggdjur? Äggdjur??? Reptiler har man ju hört talas om också.. Men de andra då? Hönan till exempel, är det bara en.. fågel? Delas djuren in i däggdjur, reptiler, fåglar och fiskar..? Fan va tråkigt.
Vore roligare med dägg- och äggdjur!
Detta ledde givetvis till att jag var tvungen att fråga på jobbet vad de trodde..
De var inne på samma spår som vi, men sen imponerade Kjell starkt genom att tex veta att delfinens ungar heter kalvar, huggormens heter espingar och att getternas heter.. getingar.. haha!
Vad vore en arbetsdag utan lite skratt och flams!?

Idag kommer bästaste A-K och tittar på Fame!
Har förberett henne med att om jag får blommor så blir jag glad, men om jag inte får det så blir jag inte sur, jag kommer bara tänka "snåljåp" och sen gå vidare.. he he.. Undrar hur hon ska ha det!?
Skämt åsido, jag behöver verkligen inte ha blommor utav folk,
jag är jätteglad bara för att folk kommer och tittar!

Har fått ett torsdagsdilemma för er att lösa!
OM ni skulle fixa det vill jag gärna veta hur ni gjorde...


Hur smart är Din Högerfot?

Det här är så kul att det kommer att sysselsätta Dina tankar ett tag. Jag
tror att Du kommer att försöka minst 50 gånger för att se om Du kan
överlista Din fot, men det kan Du inte!

1. Sitt ner, lyft Din högra fot ifån golvet och cirkulera den medurs.

2. Nu, medan Du gör det, skriv siffran '6' i luften med Din högra hand.
Din fot kommer att ändra riktning!

Jag sade ju det ... och det finns ingenting Du kan göra åt det!
Sänd detta till Dina vänner... de kommer inte tro på det!


Nå??
Nån som fixade det?

Dags att göra lite nytta igen!

Kommentarer

  • Anna G säger:

    Jag fixar faktiskt det :)



    Kram och lycka till med veckans föreställningar.

    2008-11-13 | 17:17:02
  • emmy säger:

    jag fixade det också, men jag fick lov att tänka som bara den, u hra jag lite ont i vristen...hhahaha

    2008-11-13 | 22:29:21
  • Johannes säger:

    Du måste komma med nått svårare än så! Nu är vi faktiskt tre som fixat de =D

    2008-11-14 | 09:39:19

Kommentera inlägget här: