luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Soffpotatis

Kategori: My life..

Oj oj oj..
Jag vet då hur man spenderar tid i en soffa - vaken och sovande!

När jag kom hem upptäckte jag till min stora glädje att veckans DHW och Grey's gick i repris! Det var bara att slänga sig på soffan och glo!
Efter det så råkade jag visst slockna och vaknade nyss...

Gårdagen:
Det var en lite pirrig, men superladdad ensemble som träffades i Lindberghallen igår innan premiären! Stämningen var verkligen på topp! Jag hade energi för ett helt elverk och gav ALLT på uppvärmningen för att lätta lite på trycket. Det är inte bra att vara FÖR laddad..
Första ringning.
Man går igenom allt i huvudet igen, kollar  så sminket är okej.
Andra ringning.
Ringen. Igår mer laddad än nån gång tidigare.. Stina-Kari hade gjort en "snör-knut" där alla hade ett eget snöre uppmärkt med sitt namn. Vi stod där och höll i vårt snöre, hon höll ett litet rörande tal om att hennes arbete är klart, nu är det vi som sköter jobbet, sen klippte hon bort sitt snöre.... Starkt!! Efter det körde vi vårat ordinare "Ge mig ett fuck -Wooo!"..
Tredje ringning.
Alla på plats, Tyrone fick springa efter sitt intagningsbrev..
 Pepp, pepp, pepp... Nu kör vi!!

Och vi körde på.. tror det gick rätt bra faktiskt!
Några nervösa småmissar här och där, men det var så kuuuul!!!

Efteråt.
Av med myggan fort som bara den, göra ren och linda ihop.
Av med scénkläder, på med nåt annat fort fort!
Ut och leta reda på nära och kära!
Jag hittade dem till sist och de såg nöjda ut..
Tack alla för alla fina blommor!!

 
Bukett från mor och far, rosor från Helene, Julia och Jossan, ros från Magda, ros från Eva-Lena, ros från Evenemang i Gagnef, bukett från mormor, moster och Loppa! Kan va en ros till som jag missat vem den var ifrån, korten flög all världens väg... Fick ett fint litet makaron-halsband med en söt hälsning av Paola också!

Premiärfesten.
Oj oj oj, klackarna i taket!
För någon vecka sedan fick jag reda på att de i förväg gissat på vem som skulle va mest "party" på premiärfesten, jag var en av de tre lågoddsarna... Vet inte var de har fått det ifrån, men jag var inte sen att hoppa på utmaningen! En flaska rödtjut, en tequila och lite champagne senare så hade vi hunnit med alla "måsten". Vad sägs om dans, skratt, fräckisar, heliumsång, deeptalk, striptease och headbanging..?
Det var en lagom vinglig elefant som kom till mockfjärd inatt... :-)

Idag.
Vaknade med en skön känsla. Inte bakis? Jo, det var jag visst. Hur var gårdagen?
Var är mobilen? Sminkade jag av mig? Necessären? Oj, kvar i Lindberghallen.
Varvade allt jag gjorde med en mellanlandning i soffan..
Men nu är iaf brorsan nyklippt, sängarna är bäddade inför Motalas ankomst
om två veckor och min necessär är upphämtad.
Som jag skrev längst upp så blev resten av dagen lugn och aningens bakis-onyttig.
Har proppat i mig 200g mintkrokant.. och lite chipssmulor, och fruktsallad.
Raaaap! Imorgon är en ny dag!

Imorgon åker mina föräldrar till Thailand och hälsar på brorsan,
Darunee och Molly.. Jag är inte så lite avundsjuk..
Men jag tillönskar er en riktigt riktigt bra semester!!
Och grattis på födelsedagen i förskott mor, och på fars dag - far.
Jag ska komma ihåg att vattna blommorna när jag är där!

Nu ska jag kolla runt lite i cybervärlden innan jag går och lägger mig.
Håll tummarna för bra recensioner i tidningarna imorgon!

Over and Out.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Låter som den perfekta premiaren! Är så glad att jag hann se er! SÅ duktiga! Du anna - så duktig! Var ett nöje att se dig som Serina!

    Lycka till nu med alla föreställningar!

    Stor Kram

    2008-11-02 | 22:25:03
    Bloggadress: http://ollinen.blogg.se/
  • Ma och Pa säger:

    Har kollat tidningarna...............INTE ETT ORD!

    Märkligt! Det kostade väl tidningarna för mycket att betala helgdagsersättning till sina medarbetare?!

    Nu drar vi till sol och värme.

    Kram

    2008-11-03 | 06:18:14

Kommentera inlägget här: